Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت از آغاز خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، طالبان ۵۰ شهرستان را تصرف کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت که از زمان آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان در 11 اردیبشت، تاکنون طالبان 50 شهرستان از مجموع 370 شهرستان این کشور را تحت کنترل درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر شهرستان‌هایی که تصرف شده‌اند در اطراف مراکز ولایت‌ها قرار دارند، به این معنی که طالبان خود را در موقعیتی قرار داده‌اند که پس از خروج کامل نیروهای خارجی، برای تصاحب این مراکز تلاش کنند.

«غزنیوال» یکی از خبرنگاران وابسته به طالبان اما به تسنیم می‌گوید که این گروه از آغاز روند خروج نیروهای خارجی تاکنون 154 شهرستان را تصرف کرده است.

لاینز در گزارش به شورای امنیت گفت: همه روندهای اصلی، سیاست، امنیت، روند صلح، اقتصاد، شرایط اضطراری بشردوستانه و البته کرونا، همه این روندها منفی یا راکد هستند و رفتن احتمالی وضعیت به سمت وخیم‌تر شدن غیرقابل انکار است.

سقوط تازه 6 شهرستان در ولایت‌های شمالی افغانستانافغانستان| سقوط شهرستان‌های «شهرک» و «قیصار» در حملات طالبانافغانستان| سقوط شهرستان «بُرکه» از ولایت «بغلان» در حمله طالبان

وی افزود که تصمیم خروج نیروها قرار بود به روند صلح کمک کند اما «اقدامات در میدان جنگ بسیار بیشتر از پیشرفت در میز مذاکره بوده است».

لاینز اظهارداشت که مردم و جامعه دیپلماتیک در کابل «از فقدان وحدت سیاسی» نگران بودند که اگر مورد توجه قرار نگیرد به پیشرفت‌های ارضی طالبان کمک خواهد کرد.

نماینده سازمان ملل همچنین از 15 عضو این شورا خواست تا با کمک کشورهای منطقه طالبان و دولت افغانستان را به میز مذاکرات بازگردانند و تاکید کرد: حفظ حقوق زنان نیز یک نگرانی اساسی است و نباید از آن به عنوان کارت در میز مذاکره استفاده شود. حقوق مردان، زنان و حقوق بشر غیرقابل مذاکره است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی