Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، کشورش هرگز به دیگر کشورها کاری را دیکته نمی‌کند و آماده همکاری برای حل مشکلات جهانی و منطقه‌ای بر اساس یک روند برابر از طریق روش‌های سیاسی و دیپلماتیک است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جمع حاضران در نهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو گفت: ما هرگز بر دیگر کشورها کاری را دیکته نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما آماده شرکت در حل مشکلات جهانی و منطقه‌ای و استفاده از روش‌های دیپلماتیک و سیاسی هستیم و می‌خواهیم همکاری سازنده را با تمامی کشورها بسط دهیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، تلاطم فرآیندهای ژئوپلیتیک با وجود برخی سیگنال‌های مثبت، فرسایش حقوق بین‌الملل و همچنین تلاش برای دنبال کردن دستور کار با استفاده از زور، همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: متاسفانه، این تلاطم در زمینه فرایندهای ژئوپلیتیکی همچنان رو به افزایش است. کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو بر مسائل بسیار مهم در زمینه دستورکار سیاسی و نظامی مدرن تمرکز دارد. تقویت امنیت جهانی و توسعه پایدار جوامع ما به حل این مشکلات بر اساس یک روش موثر برای واکنش مشترک در ارتباط با چالش‌های مورد نظر بستگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه صحبت‌هایش به خطرات پایدار مربوط به گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، تروریسم بین‌المللی، درگیری‌های مسلحانه منطقه‌ای و جرم برون مرزی اشاره کرد و گفت: درگیری‌های منطقه‌ای، خطرات گسترش تسلیحات کشتار جمعی، فعالیت‌های گروه‌های مجرم برون مرزی، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری همگی نگرانی‌های جدی را به وجود می‌آورند. از طرفی، تروریسم بین‌الملل نیز یک تهدید ویژه تلقی می‌شود. تمامی کشورها باید در اقدامی واحد این مشکلات را حل کنند.

پوتین همچنین گفت که باور دارد خواسته سیاسی و تمایل برای سازش می‌تواند به تقویت ثبات استراتژیک منجر شود و افزود: اخیرا روسیه پیشنهادهایی را برای توسعه یک فرمول جدید امنیتی ارائه کرد که شامل حضور همه فاکتورها و عواملی می‌شود که می‌تواند بر ثبات استراتژیک تاثیر داشته باشد. ما متقاعد شده‌ایم که خواسته سیاسی و تمایل برای سازش می‌تواند یک نتیجه مثبت برجای بگذارد. توافق با آمریکا برای تمدید معاهده نیواستارت تا ۲۰۲۶ یک نمونه بزرگ است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، مسکو نگران حضور زیرساخت‌های ناتو در نزدیک مرزهایش و همچنین این حقیقت است که این ائتلاف نظامی نسبت به بررسی این پیشنهادها به صورت سازنده با هدف کاهش تنش‌ها بی اعتنایی کند اما هنوز انتظار می‌رود که یکسری حس مشترک باعث شود تا این روند صورت گیرد.

پوتین ادامه داد، جلوگیری از بروز یک جنگ جهانی جدید وظیفه اصلی سازمان ملل است و هرگونه قوانین جدید باید زیر نظر این نهاد بین‌المللی به منظور اجتناب از هرگونه آشوب و اقدامات و رویدادهای غیر منتظره شکل بگیرد.

وی ادامه داد: سازمان ملل از زمان تاسیس،‌ پایه و اساس سیستم روابط بین‌الملل بوده و هست. وظیفه اصلی این سازمان معتبر و مورد قبول جهانی، جلوگیری از یک درگیری جهانی و یک جنگ جدید جهانی است. هر قاعده جدیدی از بازی باید تحت نظارت سازمان ملل شکل بگیرد چون سایر گزینه‌ها منجر به هرج و مرج و اقدامات غیرقابل پیش بینی می‌شود.

پوتین در این کنفرانس گفت:‌ روسیه پتانسیل دفاعی خود را بر اساس اصل کفایت معقول توسعه می‌دهد و به دنبال کسب مزیت نظامی یکجانبه نیست و تمام تلاش‌های مسکو برای کاهش خطرات و حل اختلافات از طریق گفتگو است. ما پتانسیل دفاعی خود را بر اساس اصل درست توسعه می‌دهیم و برای یک مزیت و تعادل، از افراط در اقدام نظامی پرهیز می‌کنیم، به ویژه در حوزه حساسی مانند ثبات استراتژیک. اما هرگز هم اجازه نمی‌دهیم کسی این تعادل را بر هم بزند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه صحبت‌هایش در کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو گفت: روسیه هرگز مسئولیتش را برای امنیت کشورهای همسایه و تمایل برای همکاری در کاستن از درگیری‌های منطقه‌ای فراموش نخواهد کرد. ما به تعهدات خود در قبال کاهش تنش‌های منطقه‌ای و تقویت صلح و ثبات در قاره خود پایبند هستیم. سازش درگیری‌های منطقه‌ای که روسیه فعالانه حامی آن است، یک دورنمای مهم برای تضمین امنیت جهانی تلقی می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری روسیه منطقه ای بین الملل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی