Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تقی آقاحسینی رییس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان عصر دیروزدر نشست خبری بنیاد خیران دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه این دانشگاه ماموریت گرا و تربیت محور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان آینده با هدف حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی متناسب با نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مراکز تربیت معلم اصفهان با فرسودگی ساختمان‌های آموزشی، محدویت فضای خوابگاهی، کمبود لوازم آموزشی و تجهیزات زیرساخت رسانه‌ای و محدودیت تجهیزات آزمایشگاهی مواجه است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان کمبود فضای خوابگاهی را از دیگر معضلات این مرکز آموزشی عنوان کرد و گفت: ما یازده بلوک خوابگاهی داریم که ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را دارد و در این زمینه نیز کمبود داریم.

آقاحسینی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد دانشجویان دانشگاه پردیس تربیت معلم را پسران و ۴۳ درصد را دختران تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: در این مرکز آموزشی رشته‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، مشاوره، راهنمایی و استثنایی، ریاضی، آموزش زبان عربی، فارسی، انگلیسی و الهیات ارائه می‌شود.

او با تاکید به اینکه آموزش وپروش به معلم نیاز دارد، افزود: ۳ هزار نفر مهارت آموز دراین دانشگاه تحصیل می‌کنند و ۳ هزار نفر دیگر هم مورد نیاز است که باید در یک دوره یک ساله و ۲ پودمان شرکت کنند تا بتوانند به خدمت بپردازند، زیرا استخدام در آموزش و پروش از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

آقا حسینی با اشاره به اینکه این پردیس آموزشی در جذب هیات علمی و برنامه‌های درسی و محتوای آموزشی و مهارتی در رشته‌های گوناگون ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد:ما در این بخش نیاز به توجه ویژه‌ای داریم، زیرا منابع دولتی جوابگو نیست.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود: مجمع خیران در سال ۹۷ و به‌منظور انگیزه بخشی به خیران تشکیل شد تا از مشارکت مردمی و فکری آن‌ها در مسیر تعالی استفاده کند و در تمام استان‌ها شعبه خیران تاسیس شد تا خدمات بزرگی برای زیر ساخت دانشگاه فراهم شود.

او با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اصفهان ۲ پردیس حضرت فاطمه و شهید باهنر و چهار مرکز زیر مجموعه دارد، گفت: دانشگاه شهید رجایی و امام خمینی (ره) کاشان دخترانه و شهید آیت نجف آباد و شهید سلیمانی آران و بیدگل پسرانه است که وظیفه تربیت مدرس، تامین نیروی آموزش پرورش را دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر