Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن مهدوی مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم کشت برخی از محصولات استان گفت: امسال تاکنون سه‌هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت سیب زمینی رفته است.

او با اشاره به اینکه زمان کاشت سیب زمینی در اردیبهشت و خردادماه بود، افزود: پارسال پنج هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت سیب زمینی رفته بود و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیرکشت تا اواسط تیرماه که زمان برای کشت این محصول است، به پنج هزار هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای

مهدوی اضافه کرد: تولید سیب‌زمینی امسال در استان به ۲۰۰ هزار تن برسد که تاکنون بیشترین سطح زیرکشت در شهرستان بروجن با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار، شهرکرد با هزار و ۲۰۰ هکتار، کیار با ۸۰۰ هکتار، فارسان با ۵۰۰ هکتار و کوهرنگ با ۳۰۰ هکتار است.

او ادامه داد: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در استان از جمله بورن، بانبا، جلی، ساتقه، آگریا، مارفونا و میلوا است و عملکرد برداشت این محصول در استان ۴۰ تن در هکتار است که از میزان برداشت محصول، ۱۸۰ هزار تن برای مصرف خوراکی و ۴۰ هزار تن مصرف بذری استفاده می‌شود.

مهدوی گفت: در استان ۱۰ واحد سردخانه صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار تن و ۴۵ واحد سردخانه سنتی و انبار سرد با ظرفیت ۵۰ هزار تن فعال است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی سیب زمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری