Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@22:04:28 GMT

احترام و توجه، زمینه اعتمادسازی مردم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۲۰۹

احترام و توجه، زمینه اعتمادسازی مردم

در چنین شرایطی ایشان باید به این نکته توجه کنند که در طول چهار سال آینده اقداماتی انجام دهند تا زمینه رضایت مردم، اعم از رای‌دهندگان و کسانی که با صندوق آرا قهر کرده‌اند فراهم شود.

به عبارت دیگر رویکردهای دولت آتی اگر در مسیری قرار گیرد که باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شود جامعه پیوسته و یکپارچه و وحدت ملی تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو باید دلایل رای‌ندادن برخی افراد جامعه را مورد بررسی قرار داد.

یقینا نمی‌توان ارزیابی یکدستی درباره دلایل شرکت‌نکردن برخی افراد در انتخابات ارائه داشت. نارضایتی شخصی، نارضایتی فکری، نارضایتی اجتماعی و از همه مهم‌تر احساس این‌که مسؤولان نسبت به مردم بی‌اعتنا شده‌اند از مهم‌ترین دلایل عدم مشارکت برخی افراد جامعه است.

در هر صورت مردم کشور ما نجیب هستند و اگر ببینند کارگزاران در مسیر فعالیت‌های خود با احترام با آنها برخورد می‌کنند رغبت جامعه به فضای سیاسی بیشتر خواهد شد اما این بازسازی نشاط اجتماعی صرفا با احترام حاصل نخواهد شد.

احترام به مردم همراه با توجه و جدیت در عملی‌کردن وعده‌ها به وجود می‌آید. وقتی مردم می‌بینند اقدامی در سطح کلان صورت می‌گیرد و تبعاتی هم به لحاظ اجتماعی گریبانگیر جامعه می‌شود اما رئیس دولت می‌گوید من فرداروز تصمیم‌گیری از موضوع مطلع شدم، طبیعی است این رفتار توهین به شعور مردم است و جامعه حق دارد ناراحت باشد بنابراین دولت آینده برای این‌که بتواند زمینه افزایش اعتماد عمومی را فراهم آورد چاره‌ای ندارد جز این‌که هم به مردم احترام بگذارد و هم کار درست را انجام دهد و هم در قبال کارها و اقداماتی که انجام می‌دهد شفاف برای جامعه توضیح دهد حتما این رفتار احترام‌آمیز باعث همبستگی و اتحاد جامعه ایرانی خواهد شد البته رویه‌ها و رویکردهایی که آقای رئیسی در دوران تصدی قوه قضاییه داشته این نوید را می‌دهد که با همان روحیه با مردم رفتار کند. نمونه این رفتارها را در نحوه برخورد با اهالی رسانه شاهد بودیم.

در این دوره از فعالیت دستگاه قضا هیچ رسانه‌ای تعطیل نشد. اگر آقای رئیسی در راستای شعارهایی که در دوران انتخابات داده عمل کند، می‌تواند دوباره زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کند البته این نکته را هم باید پذیرفت که بالاخره در مسیر حرکت دولت آینده حتما موانعی پیش‌رو خواهد بود اما صبر و جدیت می‌تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل کند.

برای موفقیت دولت آینده، اهالی رسانه وظیفه سنگینی دارند. این‌که هم اقدامات و عملکردها را درست منتقل و منعکس کنند و هم چشم بیداری برای نظارت جدی داشته باشند.

احمد توکلی - عضو مجمع تشخیص مصلحت / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: احمد توکلی انتخابات ۱۴۰۰ نارضایتی اجتماعی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است

رئیس جمهور گفت: ما هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم، اما اروپا و آمریکا عهدشکنی کردند. ما انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم و بارها بازرسان آژانس آن را اعلام کردند، اما گوش شنوایی وجود ندارد. اینکه فقط مذاکره بتواند همیشه پاسخگو باشد نیست، در جایی موشک می‌تواند و در جایی هم مذاکره. در واقع موشک جواب موشک است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه به عملیات وعده صادق باید در رسانه ملی و محافل علمی، سیاسی و امنیتی پرداخته شود، گفت: عملیات وعده صادق احساس غرور ملی بود و از نقاط عطف اجماع‌ساز میان همه مردم و صاحبان اندیشه و تفکر با هر سلیقه‌ای بود و همه این کار را ستودند.

وی با اشاره به جنایت علیه بشریت و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی،‌ خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی صفحه‌ای سیاه و اوج بی‌رحمی و جنایت را نشان می‌دهد، اما تا امروز پیروز میدان مردم مقاوم فلسطین بوده و رژیم صهیونیستی و حامیان او شکست‌خورده هستند.

ایران قوی است که می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند

رئیسی با بیان اینکه حمایت از فلسطین نه در دانشگاه‌های غرب که در هرجای دنیا دیده می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی در این درماندگی خود به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و رهبری انقلاب بر تنبیه این رژیم پس از این واقعه تاکید کرد و در نهایت جلوه‌ای از همکاری میدان، دیپلماسی و رسانه در عملیات وعده صادق دیده شد و نشان داد ایران قوی است که می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند؛ باید با قدرت پیش رفت.

وی تاکید کرد: معتقدیم در برابر دیپلماسی التماسی می‌توان جلوه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی را نشان داد که سایه جنگ را از کشور دور کند و سرریز همین اقتدار را می‌توان در ابعاد دیگر از جمله رفع مشکلات اقتصادی هم به کار گرفت.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: برداشت من این است که «وعده صادق» نقطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و این نقطه اقتدار آثار خود را در زمینه‌های دیگر از جمله اقتصاد کشور نشان می‌دهد. اگر این عملیات غرورآفرین اجماع‌ساز بود و همه در کنار هم آن را تحسین کردند می‌توان از این فرصت برای اجماع در حل مشکلات کشور هم به کار گرفت.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که راه‌حل مشکلات کشور موشک است یا مذاکره و یا هردو، تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم جمهوری اسلامی دست کشورهایی را که بخواهند با ما روابط خوبی داشته باشند می‌فشاریم؛ چه در آسیا و چه در اروپا تا روابط خوبی شکل گیرد. البته دشمن ایران‌هراسی را امروز تشویق می‌کند اما می‌بینیم که این ترفند جواب نداده است و مسئله فلسطین مسئله دنیا شده است. این نشان داد موضع جمهوری اسلامی درست است. بارها به کشورهای منطقه هم نشان دادیم که ایران دوست آنان است. رئیس اقلیم کردستان در دیداری که با او داشتم تاکید می‌کرد کاری که حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از اقلیم انجام داد تا داعش در آنجا به هدف خود نرسد، هرگز از یاد مردم کرد پاک نمی‌شود.

هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم موشک جواب موشک است

وی تاکید کرد: پیام وعده صادق این است که ما مقابل هرکسی که مقابل جمهوری اسلامی بایستد می‌ایستیم و با هرکسی بخواهد با ما روابط خوبی داشته باشد روابط خوبی خواهیم داشت. ما هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم، اما اروپا و آمریکا عهدشکنی کردند. ما انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم و بارها بازرسان آژانس آن را اعلام کردند، اما گوش شنوایی وجود ندارد. اینکه فقط مذاکره بتواند همیشه پاسخگو باشد نیست، در جایی موشک می‌تواند و در جایی هم مذاکره. در واقع موشک جواب موشک است.

تولید مسکن در کشور فعال است

رئیسی همچنین با اشاره به اینکه ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال نیاز کشور و تاکید قانون است، یادآور شد: اگر در سال‌های گذشته شاهد تولید مسکن با توجه به نیاز مردم بودیم امروز با این مشکلات مواجه نبودیم، اقدامات در زمان خود انجام نشده است و کمبود در کشور احساس می‌شود. امروز شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم. مسکن روستایی فعال است و اکنون بیش از ۲۶۰ هزار مسکن در این بخش تحویل دادیم. ۱۰۰ هزار مسکن تحویل مددجویان شده است. تولید مسکن در کشور فعال است، اما حتماً به صورت آپارتمان نیست به شکل ویلایی هم هست.

دولت حتماً به وعده ساخت مسکن کمک می‌کند، اما به کمک مردم نیاز داریم

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: امیدواریم با کار جدی که در وزارت راه یا همکاری مردم، تعاونی‌ها، نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها برای تولید مسکن در حال انجام است، وعده ما عملی شود. از وعده‌های دولت که به دنبال تحقق کامل آن است حتماً ساخت مسکن است. اطمینان می‌دهیم دولت حتماً به وعده ساخت مسکن کمک می‌کند اما در عین حال به کمک خود مردم هم نیاز داریم.

وی یادآور شد: در مسکن مهر وقتی کار را شروع کردیم ۲۴۰ هزار تعهد ساخت مسکن داشتیم. دولت‌های قبلی متعهد شده بودند اما این کار را انجام دادیم و ۱۴۰ هزار مسکن از این میزان به مردم تحویل شده است. ساخت مسکن کمی طول می‌کشد و امیدواریم بتوانیم این امر را به خوبی پیش ببریم.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای مهار نسبی رشد تورم و نقدینگی از یک‌سو و محسوس نبودن این امر در زندگی مردم، تصریح کرد: علت‌ها را باید از میان برد تا تورم کاهش یابد. ما با تورم نزدیک ۶۰ درصد شروع کردیم و تلاش کردیم کسری بودجه نداشته باشیم یا کسری بودجه‌ای که وجود داشت را با ایجاد درآمد تلاش کردیم پیش ببریم نه با استقراض و چاپ پول. در سالهای بعد هم تلاش کردیم هزینه‌ها را افزایش ندهیم و بودجه را هم تراز ارائه کنیم تا کسری بودجه که در این زمینه موثر است وجود نداشته باشد.

رئیسی گفت: رشد نقدینگی در این دولت ۲۳ درصد است و این چیزی است که بسیاری باور نمی‌کردند. این موفقیتی است که دولت توانسته است به آن برسد. همچنین بر وجود انظباط مالی و اضافه برداشت موسسات مالی و اعتباری تاکید کردیم تا اگر این روند ادامه یابد حتی این موسسات را منحل کنیم.

از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم

وی تصریح کرد: من روزانه آمار می‌گیرم نه هفتگی، روزی نمی‌گذرد مگر اینکه از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم و این مبالغه نیست و حساسیت من بر این موضوع است.

تورم روز به روز کاهشی می‌شود

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: تورم به کانال ۳۰ درصد رفته است و روز به روز کاهشی می‌شود که تأثیر خود را بر قیمت‌ها خواهد گذاشت. تلاش کردیم فشارها بر اقشار ضعیف، مستمری‌بگیران و مددجویان کاهش یابد. طرح کالابرگ هم برای همین بود که کالاهای اساسی با قیمت ثابت به دست مردم برسد. این اقدامات همه در جهت فقرزدایی است و کمکی به خانواده‌های نیازمند است که آب، برق، گاز و بیمه سلامت این خانواده‌ها رایگان شود.

رئیسی گفت: توانمندسازی مددجویان هم از اقدامات ما در این زمینه است. ۱۰۰ هزار نفر از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند و اولین‌بار است که کسی پشت نوبت کمیته امداد نیست. نمی‌خواهم بگویم این امر مسئله را حل می‌کند یا کسی در کشور چنین نیست اما الان در وزارت رفاه سامانه‌ای آماده شده تا هرکسی در کشور نیازمند است به این سامانه اعلام کند تا دولت برود و آنان را تحت پوشش قرار دهد.

دولت بر مشکلات اقتصادی واقف است

وی یادآور شد: تلاش شده تا در زمینه حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان اقداماتی انجام شود تا در وضعیت تورمی فشار اقتصادی بر آنان کمتر شود مثلاً تغییر حقوق در این زمینه تاثیر داشته است. دولت بر مشکلات اقتصادی واقف است و تلاش می‌کند این مشکلات را روزبه‌روز کاهش دهد.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مالیات بر سوداگری و برنامه دولت در این زمینه، اظهار کرد: زنجیره تامین، تولید تا مصرف باید کنترل شود و این کنترل هم همیشه نباید دولتی باشد، اتحادیه‌ها، اصناف و اقشار می‌توانند در این زنجیره نظارت و کنترل داشته باشند. در زمینه مسکن، نظام‌بخشی به بنگاه‌های معاملات بسیار مهم بود که در این دولت با همکاری خود بنگاه‌ها انجام شد. این دولت تاکید دارد با ایجاد انظباط با سوداگری و تخلفات برخورد کند. برخورد با سوداگری و سودجویان در بازار حتماً مورد توجه و پیگیری دولت است تا قوانین در این زمینه را با قدرت اجرا کند.

رئیس دولت سیزدهم در پاسخ به پرسشی درباره گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی، گفت: در اولین بودجه‌ای که به مجلس تقدیم کردیم تلاش کردیم براساس آمایش سرزمینی بودجه را توزیع کنیم. امکانات تحصیلی، جاده‌های روستایی و حل تنش آبی روستاها را در این زمینه در نظر گرفتیم و امروز از ۱۰ هزار روستا که تنش آبی داشت مشکل ۵ هزار روستا در این دولت حل شده است. هدف دولت حل کامل این مشکل است.

وی تاکید کرد: عدد روستاهایی که مثلاً در زمینه فیبر نوری به آن‌ها توجه شده بیشتر از مناطق شهری و مناطق به اصطلاح بیشتر پیش چشم بوده است. توجه به مناطق کم برخوردار از نظر ساخت جاده، خانه بهداشت، ساخت مدرسه و امکانات دیگر با نگاه عدالت‌محور عمل کردیم.

به همه بخش‌ها توجه عادلانه داریم

رئیسی یادآور شد: جایی که احساس کنیم امری خلاف عدالت صورت گرفته حقیقتا برافروخته می‌شویم و آن را شایسته دولت و نظام اسلامی نمی‌دانیم. حتماً به همه بخش‌ها توجه عادلانه داریم.

ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به موضوع گشت ارشاد مدیران، گفت: کاری که عدالت را نقض می‌کند فساد است‌. از ابتدا اعلام کردیم ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم، آن‌هم با ایجاد شفافیت در عمل نه با سخن. صدور مجوزها را دیدیم که چگونه اصلاح شد، سامانه تجارت بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و این سامانه‌ها از ایجاد فساد جلوگیری می‌کند. ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم تا کسی اینگونه عمل نکند. گام‌های خوبی برای شفاف‌سازی و برخورد با افراد مختلف در دولت برداشته‌ایم.

وی یادآور شد: وقتی اعلام می‌کنیم نزدیک ۱۰۰ نفر از مسئولان بخش‌های مختلف که همگی هم مشکل نداشتند، اما احساس ناکارآمدی‌شان وجود داشت و برخی که در موارد نادر مسئله داشتند، همه جابه‌جا شدند در راستای همین گشت ارشاد مدیران و نظارت است.

از گروه، حزب یا جریان خاصی نیستم، دولت ما مردمی است

رئیسی تصریح کرد: گشت ارشاد مدیران در سطح کشور در حال اجراست. تغییر، تذکر و هشدار در این زمینه انجام میشود و هرجا لازم است جابه‌جایی هم صورت می‌گیرد. ما خط قرمزی در این زمینه نداریم. من از گروه، حزب یا جریان خاصی نیستم. دولت ما مردمی است و ما با مردم ارتباط داریم. هرجا احساس کنیم رودربایستی نداریم و در همه شوراهای اداری اعلام کردیم و تجربه کردیم که ۲۰ مدیر تشویق شدند و ۱۰ مدیر هم برکنار که البته گفتیم همه آنان مشکلی نداشتند بلکه موضوع کارآمدی در مسئولیت بیشتر مطرح بوده است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به لزوم وجود نشاط اجتماعی، گفت: میزان کتابخوان در مناطق غیربرخوردار که در این دولت افزایش یافته است نشان می‌دهد این امر مسبوق به سابقه نبوده است. اقداماتی برای نمایشگاه کتاب انجام دادیم و سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب به روستاها ارسال کردیم. امسال هم در زمینه عدالت فرهنگی و اجتماعی برای نمایشگاه کتاب برنامه‌ریزی کردیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۵ میلیون نفر در رویدادهای فرهنگی مختلف حاضر شدند که جلوه نشاط اجتماعی است. به این معنا هم نیست که مردم مشکل ندارند، مشکل هم دارند اما نشاط اجتماعی نیز وجود دارد. آمار سفرها هم همین را نشان می‌دهد اما کافی نیست و باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

دشمن دنبال حیازدایی از جامعه ما است

رئیس‌جمهوری با اشاره به جایگاه حجاب در میان زنان ایران، تصریح کرد: مسئله حجاب هم وظیفه شرعی و هم قانونی است. ممکن است فردی نسبت به مسائل شرعی تقید نداشته باشد اما این امر حجاب قانونی است و قانونمداری اصلی مورد توجه همه است. دشمن دنبال حیازدایی از جامعه ماست اما مردم ما اجازه نمی‌دهند دشمن به این هدف برسد و پایبندی زنان ما به حجاب ریشه در اعتقادات دارد اگر جایی کم‌توجهی یا بی‌توجهی می‌شود باید این توجه را ایجاد کرد و افرادی هم که با یک برنامه به هنجارشکنی عمل می‌کنند وظیفه دستگاه‌های قانونی در این زمینه مشخص است.

وی ادامه داد: دولت وظیفه قانونی خود را در این زمینه هم در دستگاه‌های اداری انجام می‌دهد و هم در حوزه عمومی و هم قانون باید اجرا شود. دستگاه‌های فرهنگی، قضایی و انتظامی در این زمینه وظیفه دارند و اگر همه به وظیفه خود به موقع عمل کنند هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. دولت خود را موظف به اجرای قانون و رعایت آن در دستگاه‌های خود می‌داند.

مردم با حضور در انتخابات، کار خود در دور اول را تکمیل کنند

رئیس‌ دولت سیزدهم با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس قانونگذار و ریل‌گذار است و اگر مجلس و دولت قوی باشند اجرای قوی هم به دنبال می‌آید. مردم با حضور در حوزه‌های انتخابیه باقیمانده کار خود در دور اول را تکمیل کنند تا دولت و مجلس برای خدمت به مردم و رفع مشکلات گام بردارند. همکاری مجلس و دولت بسیار مهم است و امیدوارم مجلس در زمان مقرر شکل بگیرد و کارها پیش رود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد اشتغال، اظهار کرد: ما باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم و باید انجام شود. این نیاز کشور است. دولت پس از گذشت قریب سه سال توانسته یک میلیون شغل را ایجاد کند. در برخی استان‌ها اشتغال دیگر موضوع جدی نیست. برخی استان‌ها که چنین است نیز مورد تاکید دولت هستند. همچنین ما با احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به اشتغال کمک کردیم که قریب به ۹ هزار مورد می‌شوند.

رئیسی با بیان اینکه تولید در کشور افزایش یافته است، گفت: آمار بیکاری هم کاهش یافته و در کانال هفت تا هشت درصد قرار دارد. ما به ایجاد زمینه شغلی برای تحصیلکرده‌ها حتما تاکید داریم. امروز ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که دوبرابر گذشته شده است. زمینه برای فعالیت‌ در کشور فراهم است و صندوق‌های حمایتی هم در این زمینه فعال هستند تا کمک کنند. امیدوارم روزی در کشور اصلا بیکار نداشته باشیم و زمینه برای همه افراد جویای کار ایجاد شود.

وی تاکید کرد: امروز تولید نه فقط در صنعت که در کشاورزی هم رشد داشته است و ۲۲ درصد رشد در حوزه تولید کالاهای اساسی داریم. کارهای خوبی در حوزه صنعت و معدن در حال انجام است. مردم متوجه هستند که دولت کار می‌کند و ما حمایت مردم را نعمت و لطف الهی می‌دانیم.

دلیل عصبانیت دشمن، پیشرفت ما است

رئیس‌جمهوری یادآور شد: امروز آمارها از کاهش تورم و رشد اقتصادی حتی در صندوق بین‌المللی پول هم تاکید شده است. رشد اقتصادی، رشد صادرات و کاهش تورم در این آمارها هم وجود دارد. ما ۱۰ سال رشد اقتصادی زیر یک درصد داشتیم اما الان ۴ تا ۵ درصد رشد اقتصادی داریم و دشمن نمی‌خواهد چنین رویه‌ای در کشور پیش گرفته شود و دلیل عصبانیت دشمن هم از ما همین است که پیشرفت داریم.

دولت صادق‌الوعد بودیم و خواهیم بود

رئیسی در پایان تاکید کرد: نقد و انتقاد ایراد ندارد، اما همه باید کمک کنیم تا مشکلات حل شود. انسجام ملی در جریان عملیات وعده صادق می‌تواند دیگر مشکلات را هم حل کند. همه احزاب و گروه‌ها و دیدگاه‌ها بدانند که باید دست به دست هم دهند و مشکلات حل شود. دولت خدمتگزار همه مردم است، حتی کسانی که به من رأی نداده‌اند نیز ما خدمتگزارشان هستیم. ما دولت صادق الوعد بودیم و خواهیم بود و به عهد خود با مردم وفاداریم و حل مشکلات مردم را دنبال می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • معلمان نقش بسزایی در آینده فرزندان کشور دارند
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند