Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:08:15 GMT

چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۳۸۴

چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم سرهنگی امروز در نشست خبری چهاردمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در این برنامه گفت: گردشگری یکی از صنایع پررسته است که ظرفیت‌های آن در کشور ما نادیده گرفته شده است. افرادی که در زمینه گردشگری فعال هستند و در این صنعت نوآوری‌هایی ارائه داده‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره کارآفرینان برتر شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوآوری و محیط زیست در این دوره از جشنواره اهمیت فراوانی دارد و طرح‌های ارائه شده با این دو معیار مورد سنجش قرار می‌گیرند و اگر طرحی به محیط زیست صدمات و آسیب وارد کند، از چرخه جشنواره و داوری حذف خواهد شد.

به گفته سرهنگی ثبت نام برای دوره چهاردهم این جشنواره از دیروز آغاز شده است و فرایند ثبت نام تا ۱۰ مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از داوری‌ها و بررسی‌های میدانی، احتمالاً جشنواره در پاییز برگزار شود.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت کار گفت: پس از اینکه کارآفرینان در سامانه نام‌نویسی کردند، تمامی طرح‌ها مورد غربالگری قرار می‌گیرد. ما با افرادی که طرح آن‌ها مورد پذیرش قرار گرفته شده، تماس خواهیم گرفت. تیم داوری متشکل از ۳ نفر است، که یک داور تخصصی برای رشته مورد نظر، یک نفر مسئول بررسی طرح و آخرین نفر یک داور به صورت تصادفی انتخاب می‌شود. اگر کارآفرینان حد نصاب امتیازات را کسب کنند به یک مرحله بالاتر وارد می‌شوند. در این مرحله، تیم داوری در بازدیدهای میدانی، کارگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تیم داوری متشکل از افراد خبره است که در حوزه خود مهارت دارند. نفرات برتر استانی در این مرحله انتخاب و معرفی می‌شوند.

سرهنگی درباره نفرات برتر ملی بیان داشت: کارگاه‌هایی که موفق شده‌اند به مقام‌های برتر استانی نائل شوند، وارد مرحله افراد برتر ملی می‌شوند. این کارگاه‌ها نیز در بازدیدهای دوره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا کارآفرینان برتر ملی انتخاب و معرفی شوند. همچنین افراد برتر استانی، کانون کارآفرینان برتر هر استان را شکل می‌دهند که از میان خود یک دبیر و رئیس انتخاب می‌کنند تا در زمینه کارآفرینی در استان خود اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: طی ۱۳ دوره برگزاری جشنواره، ۳۲۰۰ کارآفرین برتر معرفی کرده ایم که عضو این کانون‌ها هستند.

سرهنگی درباره مراحل ثبت‌نام داوران در این دوره از جشنواره گفت: داوران نیز با مراجعه به سامانه می‌توانند در این دوره از جشنواره ثبت‌نام و رزومه خود را ارسال کنند. سامانه هوشمند است و هر داور را در رشته تخصصی خود قرار می‌دهد.

مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو در دستور کار دولت

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت کار در ادامه به مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو اشاره کرد و اظهار داشت: مصوبه‌ای را تحت عنوان حمایت از کارآفرینان پیشرو حدود ۲ سال پیش به دولت ارائه کردیم. بر اساس این مصوبه دولت از کسانی که در این جشنواره شناخته شوندو نوآوری آنها به ترقی صنعت کمک کند، در ۲۰ بند حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه این مصوبه در دولت است، افزود: تسهیل کردن ارتباط با کارآفرینان برتر خارجی، ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ بودجه، ضمانت‌نامه بین‌المللی، تکریم به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های کشور و … از جمله این حمایت هاست.

کد خبر 5242517

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآفرینی نوآوری جشنواره کارآفرینان برتر قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت نفت مصرف برق بازار سهام بازار سرمایه قطع برق قیمت طلا انتخابات 1400 تولید نفت ارز دیجیتال رمز ارز نهاده های دامی دوره از جشنواره کارآفرینان برتر برتر ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی

به گزارش "ورزش‌ سه"، روز گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد، اما یکی از مسابقات برگزار شده در این مرحله حسابی از نظر داور جنجالی بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی نارنجی‌پوشان تهرانی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.

ویدئو: کارشناسی داوری ملوان - سایپا

او معتقد بود پنالتی اعلام شده برای ملوان درست نبوده و به دلیل تمارض‌های پرتعداد بازیکنان این تیم در محوطه جریمه از سوی هیوا خسروی اعلام شده است. جالب اینکه هر سه کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر علی خسروی، یدالله جهانبازی و رضا سخندان نیز با اعلام پنالتی به سود ملوان مخالف بودند و هر سه کارشناس تصمیم تیم داوری را اشتباه ارزیابی کردند.

به هر ترتیب سایپا در این مسابقه بازنده شد و تیم فوتبال ملوان طبق قرعه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان برود.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود