Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:44:32 GMT

بازار پایدار؛ عامل موفقیت مشاغل خانگی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۶۰۱

بازار پایدار؛ عامل موفقیت مشاغل خانگی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: بازار پایدار عامل مهمی در موفقیت مشاغل خانگی استان است.

کامران جعفری ظهر امروز (دوم تیرماه) در جلسه همکاری با شهرداری زنجان جهت راه‌اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی، اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی در کشورهایی مثل چین با الگوی فعلی انجام و بسیار موفق بود و شرط موفقیت این طرح در کشور نیز انجام کامل فرآیند اجرایی و توجه به ارائه یارانه‌ها به صورت بجا و متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، افزود: حدود ۱۱ سال است که این طرح در کشور آغاز شده، ولی هنوز به طور کامل اجرا نشده است؛ به همین دلیل جهاددانشگاهی به دنبال ایجاد زمینه‌ای است تا فعالان هر حوزه از بخش‌های خصوصی و دولتی شناسایی شود.

این مسئول با اشاره به حذف وام انفرادی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ادامه داد: اعطای تسهیلات انفرادی نه تنها مزیتی نداشت، بلکه افراد با هزینه‌کرد آن در سایر موارد، به بدهکار بیکار تبدیل می‌شد. موفقیت در اجرای این طرح تا حدود نسبی محقق شده و قطعاً کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که به مرور زمان مرتفع می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به مزیت‌های شناسایی شده برای شهرستان طارم، تصریح کرد: مشاغل حوزه کشاورزی و پس از آن خدمات مزیت‌های شناسایی شده برای شهرستان طارم و حتی اغلب شهرستان‌های استان است ولی متاسفانه به علت محدودیت‌های بهداشتی از جانب اداره بهداشت، امکان فعالیت وجود ندارد.

جعفری، بازار پایدار را عامل مهم موفقیت مشاغل خانگی دانست و عنوان کرد: اتصال به بازار از طریق پیشران‌ها برای متقاضیان پیش‌بینی شده و برای بازارچه‌ها نیز تعاملاتی با شهرداری‌ انجام شده و امیدواریم همکاری‌ها به بهترین نحو انجام شود.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان نیز در توضیح طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است. این طرح از برنامه‌های اشتغال فراگیر بوده که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

لیلا اجلی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکل‌دهی بازارهای فیزیکی است. در بحث اتصال به بازار برای فروش محصولات داشتن نمایشگاه فصلی و دائمی است که شهرداری در این رابطه می‌تواند همکای داشته باشد. مثلا شهرداری البرز ۱۱۰۰ مترمربع زمین فضا در اختیار جهاددانشگاهی قرارداده که نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی چشم‌انداز مهمی برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و می‌تواند برای تبدیل شدن زنجان به بزرگ‌ترین مرکز زیست‌بوم این طرح در کشور تبدیل شود.

در ادامه این جلسه، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال خرد در اقتصاد پویا نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی دارد، اظهار کرد: توجه به این حوزه می‌تواند شرایط را برای بهبود کسب و کار و کاهش آمار بیکاری در کشور فراهم کند.

طیب جعفری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در کشور، اشتغال جوانان و افراد جویای کار است، گفت: کار فقط پشت میزنشینی نیست و جوانان باید بدانند که می‌توانند با سرمایه کم و بهره‌مندی از تجارب خود ایجاد کسب و کار کنند که این امر در رونق اقتصادی کشورهای پیشرفته قابل توجه است.

این مسئول به اشتغال خانگی و ضرورت توجه به آن نیز اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد مشاغل خانگی اشتغال بانوان است تا در منزل کسب و کار خود را راه بیندازند و قطعاً با حمایت از این طرح که جهاددانشگاهی مجری آن بوده و با مطالعات دقیق آن را آسیب‌شناسی کرده می‌توانیم برای تعداد زیادی از بانوان شغل ایجاد کنیم.

وی به اهمیت مداخله همه ارگان‌ها برای حمایت از اشتغال خانگی اشاره کرد و یادآور شد: با این کار به توسعه استان کمک خواهیم کرد و انتظار داریم شهرداری نیز با توجه به تاکید قانون جهاددانشگاهی را در تحقق اهداف اشتغال خانگی همراهی کند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زنجان نیز در این جلسه، گفت: انتظار داریم مشاغل خانگی خروجی مورد نظر را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد و در صورت امکان قطعاً شهرداری بر اساس درخواست‌ها به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

مهدی مهاجری ادامه داد: چندین مکان برای ایجاد نمایشگاه و فروشگاه محصولات تولید شده از سوی افرادی که تحت پوشش برنامه مشاغل خانگی قرار دارند، وجود دارد که باید همه این موارد منطبق با درخواست‌های جهاددانشگاهی مطالعه و در صورت توافق آمادگی داریم فضای مورد نیاز را در اختیار این نهاد قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنجان توسعه مشاغل خانگی اتصال به بازار مشاغل خانگی کسب و کار طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید