Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس خادمان آستان قدس رضوی در مقاط مختلف کشور در ایام دهه کرامت اقدام به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد کرده که آزادی ۳۰۸ زندانی در مشهد و رضایت اولیای دم از قصاص در بوشهر از جمله این اقدامات است.

آزادسازی ۳۰۸ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با سالروز ولادت امام رئوف

همزمان با سالروز میلاد امام‌رضا(ع)، آئین آزادسازی ۳۰۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم معنوی شب گذشته همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) به همت اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی و با همکاری آستان قدس رضوی، مرکز امور مساجد استان و با حضور مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سعید سرباز جانفدا، مدیرکل اداره زندان های استان، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان و خادمان حضرت امام رضا (ع) در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آزادی ۸ زندانی در روز هشتم هر ماه

جانفدا در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) به نحوه‌ی اجرای طرح «نذر هشتم» اشاره و اظهار کرد: در روز هشتم هر ماه به نیت امام رضا (ع) با کمک خیران و نیکوکاران هشت زندانی جرائم غیر عمده از زندان رهایی پیدا می‌کنند و به آغوش خانواده باز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح حمایتی به همت اداره کل زندان های استان خراسان رضوی و با مشارکت آستان قدس رضوی، مرکز امور مساجد استان و اداره کل دادگستری استان به مدت هشت ماه است که آغاز به کار کرده، گفت: امروز همزمان با سالروز میلاد امام رئوف (ع) و با عنایت این امام همام مرحله هشتم این طرح در حرم مطهر رضوی با آزادی سازی ۳۰۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد اجرا شد.

مدیرکل اداره‌ زندان‌های استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در مرحله هشتم قرار بر آزادی ۱۰۴ زندانی از ۱۳ شهرستان در استان خراسان رضوی بود، ادامه داد: خوشبختانه با ورود رئیس کل دادگستری استان و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) میزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزایش یافت و به ۳۰۸ نفر رسید.

جانفدا با تاکید بر اینکه در قالب این طرح حمایتی پس از آزادسازی مددجویان، از آن‌ها در امور معیشتی حمایت صورت می‌گیرد تا انشاءالله زندگی‌شان در حوزه معیشتی به ثبات برسد، خطاب به مددجویان حاضر گفت: امیدوارم در آینده نزدیک با توکل به خداوند متعال و عنایت امام‌رضا(ع) به درجه‌ای برسید که به عنوان شخص خیّر و نیکوکار شرایط آزادسازی سایر زندانیان را فراهم کنید.

رهایی دو نفر از قصاص به برکت حضور خادمان امام رضا (ع) در بیجار

بنا بر این گزارش به برکت حضور خادمان آستان قدس رضوی، دو خانواده بیجاری به عشق و حرمت نام امام رضا (ع) از قصاص قاتلان عزیزان خود گذشتند.

این اتفاق در پی سفر کاروان زیر سایه خورشید و حضور خادمان امام رضا (ع) در بیجار صورت گرفت و این عزیزان با حضور در منزل اولیای دم رضایت آنها را جلب و دو نفر از قصاص رهایی یافتند.

خدام امام رضا (ع) همچنین با حضور در زندان مرکزی سنندج و دیدار با مددجویان این زندان با مددجویان گفت‌وگو کرده و قرار است برای آزادی زندانیان در سنندج هم اقداماتی انجام دهند.

گذشت مادر از قاتل فرزندش با دیدن پرچم سبز امام رضا (ع) در بوشهر

در یکی از روستاهای توابع شهرستان استان بوشهر، فردی مدت‌ها پیش مرتکب به قتل شده و به زندان رفته بود و با وجود پادرمیانی افراد مختلف، تلاش‌ها برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول نتیجه‌ای نداشت، تا این که با حضور کاروان زیر سایه خورشید، ماجرا جور دیگری رقم خورد.

با در جریان قرار گرفتن خادمان حضرت رضا (ع) و طی هماهنگی‌های صورت گرفته، کاروان زیر سایه خورشید همراه با پرچم متبرک حرم مطهر رضویی، برای گرفتن رضایت، به دیدار مادر مقتول رفتند. در این دیدار و پس از ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام توسط یکی از خدام، روحانی کاروان ضمن بیان کرامات و فضائل امام رضا علیه‌السلام، از ثواب بخشش بر اساس روایات و احادیث منقول از حضرت رضا (ع) گفت.

پس از سپری شدن دقایقی، در حالی که نگاه مادر مقتول به پرچم سبز رنگ نام مبارک امام رئوف دوخته شده بود، اعلام کرد به حرمت پرچم و نام مبارک امام رضا علیه‌السلام از قصاص می‌گذرد.

آزادی ۸ زندانی غیرعمد با حضور خدام رضوی در خراسان شمالی

همزمان با سالروز میلاد ثامن‌الائمه (ع) و با حضور خادمان آستان قدس رضوی، ۸ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

۲ نفر از زندانیان آزاد شده زن بودند که آزادی آنها با تلاش خیران ستاد دیه استان و خادمان امام رضا (ع) صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان آزادی زندانیان امام رضا زندانیان استان خراسان رضوی همزمان با سالروز خادمان امام رضا زندان های استان آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی جرائم غیر عمد حضور خادمان امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار