Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر رییس جمهور گفت: رئیس جمهور درباره مساله برجام به وزرا دستور داد تا در خصوص هر تصمیمی که در مذاکرات می‌گیریم با دولت آینده مشورت کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره متن توافق مذاکرات وین اظهار داشت: مذاکرات وین خیلی پیشرفت کرده و تقریباً بر اساس گزارشی که دریافت کردم درباره تمام مسائل موضوعات اقتصادی نیز توافق شده که تحریم‌ها برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین گفت: بانک، نفت، پتروشیمی، فولاد، بیمه، کشتیرانی و هواپیمایی تمام مواردی است که در این خصوص توافق شده است. در مورد هزار و ۴۰ تحریمی که در دوران ترامپ داشته‌ایم تماما برداشته خواهد شد و در این زمینه نیز توافق شده است.

واعظی افزود: برخی از تحریم‌هایی که مربوط به مسئولان افراد و دستگاه‌هایی که مرتبط با بیت مقام معظم رهبری است نیز توافق شده تا تحریم برداشته شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره اینکه ما در خصوص مسئله تحریم‌ها در گذشته نیز (سال ۹۴) مذاکره داشتیم افزود: مذاکرات در آن سال بحث هسته‌ای بود و تمام تحریم‌هایی که در بحث هسته‌ای بود در سال ۹۴ برداشته شد، اما، چون تیم مذاکره کننده ما اجازه نداشته درباره مسئله منطقه، بحث حقوق بشر، تسلیحاتی و موشکی صحبت کند، تحریم‌هایی که در این ارتباط بود هنوز از سال ۹۴ باقی ماند و در حال بحث هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های قبل از ۹۴ به این نشست مربوط نمی‌شود گفت: در ارتباط با مساله برجام، رییس جمهور در نشست هیات دولت به وزرا دستور داد هر تصمیمی که می‌گیریم و این تصمیم به دولت آینده تسری پیدا می‌کند با آنان مشورت کنیم، شاید دولت بعد راضی و موافق نباشد.

واعظی افزود: کار‌ها و تصمیماتی را که در گذشته گرفته ایم را دنبال می‌کنیم، آنچه که از الان به بعد تصمیم خواهیم گرفت از لحاظ اخلاق و معرفت حکم می‌کند که با مشورت و تفاهم باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه برجام موضوع مهمی است گفت: آقای رئیس جمهور دستور دادند آقای عراقچی بعد از بازگشت به تهران به همراه آقای ظریف خدمت آقای رئیسی بروند و گزارش دهند که تمام گزارش مبسوط ارائه شد که محدودیت‌ها کجاست؟ و چه چیز‌هایی جزء اصول ما و چه چیز‌هایی جزء اصول متقابل است و جلسه آقای ظریف یک ساعت و نیم طول کشیده است.

واعظی در ادامه به روز اعلام نتایج انتخابات اشاره کرد و افزود: آقای روحانی روز شنبه که قبل از ساعت ۸ صبح خبر نتیجه را دریافت کرد، تلفنی با آقای رئیسی صحبت کرد و تبریک گفت و ساعت یازده و نیم حضوری تبریک گفت، آن جلسه فقط تشریفاتی نبود و راجع به مسائل مختلف بحث شد و در خصوص تقویت مسائل مهم کشور صحبت می‌شود و آقای روحانی و رئیسی امروز نیز در حال دیدار هستند.

جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات وین
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: قرار است شورای عالی امنیت ملی درخصوص مذاکرات وین جلسه‌ای تشکیل دهد.

آقای واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و مباحث مربوط به برجام گفت: موضوعی که از روز اول در مذاکرات داشتیم این بود که برجام قابل بازکردن و مذاکره جدید نیست. ما الان درباره تعهدات مذاکره می‌کنیم نه درباره اینکه برجام جدیدی نوشته شود.

وی اضافه کرد: برجام همان برجام قبلی است و در برجام قبل موضوع منطقه، موشک و مسایل دیگر نبوده و الان هم همین است. الان مسایلی که در امریکا مطرح می‌کنند برای افکارعمومی داخل خودشان است که بتوانند مذاکرات را ادامه دهند، ولی در عمل و مذاکرات جایگاهی ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مسدودکردن چند دامنه اینترنتی وبسایت‌های خبری ایرانی از سوی وزارت دادگستری آمریکا گفت: این اقدامی که امریکا انجام داده خلاف اصولی است که همواره در جهت آزادی بیان به آن افتخار می‌کند.

آقای واعظی افزود: این یعنی محدود کردن آزادی بیان و استفاده از ابزار‌های دیگری که دیدگاه‌های مختلف به افکارعمومی منعکس نشود.

وی گفت: از طرف دولت ایران این موضوع محکوم است و ما آن را محکوم می‌کنیم و از طرف دیگر اگر نمونه‌های مشابهی از طرف آن‌ها در ایران باشد قطعا ما هم برخورد مشابه می‌کنیم و از همه ابزار‌های قانونی و بین المللی خود برای اینکه عمل متقابل انجام شود و محکوم شود استفاده می‌کنیم.

آقای واعظی ادامه داد: این سیاست نادرست امریکا به نظر می‌رسد در این شرایطی که دارد برجام مذاکره می‌شود غیرسازنده است.

وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین نیز گفت: آقای عراقچی روز دوشنبه برگشتند و گزارشی را هم خدمت رئیس جمهور منتخب و هم آقای روحانی دادند و هم دیروز در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مفصل در این زمینه بحث داشتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از موضوعات بحث این بود که ان شاء الله قرار است شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه دهد و در آن جلسه تصمیم گیری شود.

آقای واعظی همچنین درخصوص خارج شدن نیروگاه بوشهر از مدار در چند روز پیش، افزود: خرابکاری نبوده و مثل هر نیروگاه دیگر غیرهسته‌ای و مثل هر کارخانه‌ای، تجهیزات مکانیکی با مشکلاتی روبرو می‌شود و طبیعی است که باید آن را خاموش و متوقف و ایراد آن را برطرف کرد و الان هم براساس گزارشی که آقای صالحی دادند تیم فنی درحال برطرف کردن مشکلات نیروگاه است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص دیدار امروز آقایان رئیسی و روحانی گفت: هم اکنون آقای رئیسی در حال گفتگو با آقای روحانی است.

آقای واعظی در ادامه درخصوص مشکلات بوجودآمده در تزریق واکسن و تحقق نیافتن وعده‌های داده شده در این زمینه افزود: من نمی‌دانم چه کسی تعهد کرده بود که تا خرداد چهارده پانزده میلیون نفر را واکسینه کند، من چنین چیزی نشنیدم، ولی ما در ستاد ملی کرونا برنامه‌ای تنظیم کردیم که تا پایان این دولت، براساس آن برنامه پیش برویم و مهمترین آن، این بوده که افرادی که مسن هستند و بیماری روی آن‌ها بیشتر اثر دارد واکسینه شوند.

وی گفت: ما اول افراد بالای ۸۰ سال و بعد ۷۵ سال و ۷۰ سال همه را واکسینه کردیم و از طرف دیگر افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای ندارند در نوبت بعدی هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: طبق برنامه ریزی که با کشور‌های مختلف برای خرید واکسن کرده بودیم همچنین از کوواکس پیگیری‌ها انجام شد و در این دو سه هفته اخیر مشکلی در یکی از این کشور‌ها بوجود آمد به دلیل اینکه موج کرونا در شهر‌های آن‌ها بالا گرفت و آن‌ها تصمیم گرفتند و از ما خواستند دو سه هفته به آن‌ها فرصت بدهیم تا بتوانند واکسیناسیون داخلی خود را در آن شهر‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما چاره‌ای جز تفاهم با آن‌ها نداشتیم و تفاهم کردیم و به همین دلیل هفته گذشته یک میلیون دوز واکسن رسید و بلافاصله براساس برنامه پیش بینی شده واکسیناسیون ادامه پیدا کرد.
درباره بسته شدن دوربین‌های آژانس، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری می‌کند
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در خصوص پایان یافتن مهلت یک ماهه بسته شدن دوربین‌های آژانس در مراکز انرژی اتمی ایران، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری می‌کند.

آقای واعظی گفت: آقای عراقچی پس از بازگشت از مذاکرات وین، گزارشی به رئیس جمهور، رئیس جمهور منتخب و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه دادند و مقرر شد پس از پایان مهلت یک ماهه آژانس درباره بسته شدن دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی در اولین جلسه خود در این مورد تصمیم گیری کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست افزود: برخی اظهارات مقام کاخ سفید برای افکار عمومی آمریکاست و مصرف داخلی دارد.

آقای واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدام وزارت دادگستری آمریکا در مسدود کردن دامنه اینترنتی وب سایت‌های خبری ایران گفت: این اقدام آمریکا مغایر آزادی بیان است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما با نمونه‌های مشابه برخورد مشابه خواهیم کرد و از ابزار‌های بین المللی برای مقابله با این سیاست غیرسازنده آمریکا استفاده می‌کنیم.

آقای واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک پیروزی آقای رئیسی و با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب را رئیس جمهور همه مردم ایران دانست چه کسانی که به آقای رئیسی رای دادند و یا کسانی که رای ندادند. برچسب ها: رئیس دفتر رئیس جمهور ، محمود واعظی ، هیئت دولت ، برجام ، مذاکرات وین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس دفتر رئیس جمهور محمود واعظی هیئت دولت برجام مذاکرات وین شورای عالی امنیت ملی رئیس دفتر رئیس جمهور آقای واعظی آقای روحانی مذاکرات وین تصمیم گیری آقای رئیسی آقای رئیس توافق شده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!