Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغری با اشاره به برگزاری گردهمایی و نشست تخصصی در خصوص ارتقاء فرهنگ کار با رویکرد جهش تولید، گفت: خانه فرهنگ کار در واحدهای کارگری بالای ۵۰۰ نفر تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «کامران اصغری» امروز(دوم تیرماه) در جلسه شورای اداری تخصصی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه اجتماعی با قدردانی از حضور فوق العاده و حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش همه مسئولان مشکلات مردم رفع شود چرا که ملت ایران شایسته بهترین ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: جلسات شورای اداری تخصصی با هدف بهره گیری از نظرات کارشناسان در شهرستان ها در راستای تقویت نقاط قوت و رفع ضعف ها برگزار می شود.

 

وی خواستار اطلاع رسانی وسیع و گسترده در بخش انتخاب نخبگان جامعه کار و تولید بین کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه توسط شهرستانها با هدف شناسایی استعدادها شد و ادامه داد: خوشبختانه امسال یک گروه کار نمونه ملی از استان مازندران  و گروه صنعتی مازرون فوم در شهرک صنعتی بشل داشتیم که جای افتخار برای همه مردم استان است.

 

اصغری با اشاره به اینکه در بحث تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۱۵۴ قانون کار پیگیری ویژه صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ کار نیاز ویژه ای به آموزش داریم.

 

وی از اجرای طرح کاج و برگزاری کلاسهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای کارگران در واحدهای کارگری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی آموزش های مجازی تخصصی حوزه اجتماعی به کارگران و کارفرمایان ارائه می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به برگزاری گردهمایی و نشست تخصصی در خصوص ارتقاء فرهنگ کار با رویکرد جهش تولید، افزود: خانه فرهنگ کار در واحدهای کارگری بالای ۵۰۰ نفر در حال تشکیل است.

 

این مسئول از شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان مذهبی، فرهنگی و هنری جامعه هدف ( مؤثر در رونق و جهش تولید و ساماندهی رابطین فرهنگی تحت عنوان فرهنگیاران در کارگاه های بالای ۵۰ نفر استان خبر داد و بیان کرد: ثبت نام کارگران  ، گروههای کار و واحد نمونه در سامانه امتنان در حال پیگیری است.

 

اصغری تصریح کرد: تعامل بیشتر با واحدهای کارگری در بهره مندی آنها از تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تا در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقای مهارت و سلامت کارکنان خود، مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده یا در این خصوص هزینه نمایند ، بتوانند مبلغ خوبی از مالیات پرداخت شده را دریافت کنند.

 

وی بیان کرد: کارشناسان امور اجتماعی از امکانات رفاهی کارگران واحدهای کارگری مطابق جدول زمانبندی از ابتدای سالجاری (بمنظور تامین وسیله نقلیه ) و تکمیل بند ۲،۳،۴ شیوه نامه با رعایت پروتکلهای بهداشتی بازدید می‌کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از شناسایی بنگاههای مشمول(بالای ۵۰ نفر) خانه بهداشت کارگری بمنظور تاسیس و فعال سازی خانه بهداشت بویژه در شهرداری ها خبر داد و افزود: با کارشناسان شبکه بهداشت بمنظور بازدید دوجانبه از خانه های بهداشت کارگری حیطه نظارت و پیگیری امور بهداشتی کارگران تعامل داریم.

 

اصغری تعامل با کارشناسان ذیربط  اداره بهزیستی محل جهت  هماهنگی برگزاری دوره های آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی(ایدز-اعتیاد-طلاق- مهارت زندگی  و....) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، پیگیری برگزاری دوره های آموزشی و باز آموزی بهداشتیاران ونیروهای بهداشت حرفه ای واحدهای کارگری(۵۰ تا ۴۹۹ نفر)، پیگیری ثبت نام کارگران  ، گروههای کار و واحد نمونه در سامانه امتنان، دقت نظر در درج عملکرد در سیستم برته،کمک و راهنمایی در بخش های یارانه و معیشتی و پاسخگویی بموقع به مکاتبات و ارسال مستندات از اقدامات مهم امور اجتماعی است.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصغری کارگران اشتغال و کارآفرینی تعاونی ها مازندران کار و رفاه اجتماعی مازندران واحدهای کارگری فرهنگ کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر

علیرضا حسینی گفت: میزهای خدمت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی و در واحدهای بزرگ و متوسط، صنعتی، تولیدی و خدماتی و همچنین مصلی‌های نماز جمعه، پاسخگوی سئوالات مختلف جامعه کار و کارگر استان مرکزی است و مشکلات مطرح شده این قشر را از این طریق به شکل ویژه بررسی می‌شود.

وی، با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، گفت: این شعار مهم بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در این فرمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در راستای ارج نهادن و قدردانی از نیروهای کار، کارگران و بیمه شدگان در عرصه تولید، اقدامات مختلفی را در هفته کار و کارگر سرلوحه کار خود قرار داده است.

حسینی اظهار کرد: برگزاری نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و بازنشستگان با محوریت بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کارگری، تبیین و تشریح دستاوردها و اقدامات سازمان در حوزه‌های بیمه‌ای و تقدیر از کارگران نمونه در چند واحد صنعتی استان، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: نشست با کارگران، ارسال پیام تبیرک به کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و برگزاری مسابقه سراسری ویژه کارگران، از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته کار و کارگر در استان مرکزی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تامین اجتماعی ارتباط مستقیم با تولید دارد و خود را موظف می‌داند که در کنار ارکان تولید، کارگران و کارفرمایان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود