Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یادگار امام با تأکید بر اینکه منیّت ها انسان را از حق جدا می کند، گفت: امید من در مسیر پیش رو بسیار زیاد است که دولت جدید بتواند مشکلات کشور را حل کند، اما بیش از هر چیزی امید من به خروج از منیّت است؛ همان عاملی که جامعه ما را چند پاره و مشکلات را صد افزون کرده و همه ما را در قهر و تلخ کامی فرو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام خمینی(ره) با تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه، گفت: به برادر بزرگوارمان جناب آقای دکتر رئیسی به مناسبت انتخاب شدن به ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم و از خدای متعال مسالت می کنیم روح امام را موفِّق و مویِّد این مجموعه قرار بدهد.

یادگار امام افزود: در قرآن بسیار به این مضمون اشاره شده که آیا کسانی که هدایت به حق می کنند سزاوارتر برای امامت جامعه هستند یا کسانی که ابتدا خودشان هدایت شده باشند؟! همه هویت امر «هدایت» که مفهومی اعمّ از «ریاست» است، و همه هویت یک «هادی»؛ «دعوت به حق» است. هرگاه دعوت به حق کردیم این لیاقت و سزاواری را داریم که در مسند هدایت بنشینیم، و الّا «عِرض خود می بری و زحمت ما می داری».

وی یادآور شد: امام این تعبیر را دارند که «این ما و منی جمله ز عقل است و عقال است/ در حلقه رندان نه منی هست و نه مایی». جایی که «منیّت» پیدا شود، حقّ ناپدید می شود. امام در مباحث اخلاقی خودشان به این موضوع اشاره کرده اند که اگر می خواهید فقط خودتان خوبی کنید و نمی خواهید دیگران با خوبی کردن شهرت یابند نشانه منیّت است؛ اگر احساس کردید که من هستم که می خواهم طاووس علیّین شوم، این خود خروج از حق است. منیّت ها انسان را از حق جدا می کند.

سیدحسن خمینی با اشاره به آستانه آغاز دولت جدید، اظهار داشت: جامعه به امید رفع مشکلات خودش به فرد خاصی اعتماد کرده است. در این راه، حق و حقیقت نقطه ای است که می تواند راهگشا و گره گشا باشد و مسیر را به سمت تعالی باز و هموار کند.

وی با بیان اینکه همه پیامبران آمده اند برای اینکه خود مردم قسط و عدل را اقامه کنند، ادامه داد: از خدای سبحان و ارواح طیبه اولیا و روح امام استدعا می کنیم همت را بدرقه کاروانی کنند که در آغاز راه خودش قرار دارد.

یادگار امام ادامه داد: این مسیر دیر یا زود به پایان می رسد و بنده در این جایگاه بسیار دیده ام که با عزت آمده اند و رفته اند و روزی هم این دوره به پایان می رسد. آن روز اگر مسیر حقیقت طی شده باشد بی تردید عزت، سربلندی، شوکت و مهمتر از همه رضایت خداوندی همراه است.

وی تأکید کرد: امید من در مسیر پیش رو بسیار زیاد است که دولت جدید بتواند مشکلات کشور را حل کند. اما بیش از هر چیزی امید من به خروج از منیّت است؛ همان عاملی که جامعه ما را چند پاره و مشکلات را صد افزون کرده و همه ما را در قهر و تلخ کامی فرو برده است.

سیدحسن خمینی با تأکید مجدد بر دوری از منیّت، گفت: ویژگی بزرگ آقای رئیسی را همین نکته می دانم که ان شاء الله آن گونه که می شناسیم باشد و هیچ منیّت، فرد محوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد. سلامت و صحت نفس سرمایه ای است که با اتکای به آن می توان پیش رفت.

وی افزود: اگر همه انبیاء یک جا نشسته باشند با هم دعوا نمی کنند؛ چرا که در میان ما همواره یک لبه یا حتی همه ی دعواها بستگی به این عامل دارد که چرا «من» محور کار نیستم؟!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی صبح امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای برگزاری ستاد یادواره شهدا، اظهار کرد: حضور در یادواره شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌ها جان خود را فدا کردند.

وی افزود: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر محتوای صحیح برنامه‌های یادواره‌ی شهدا و انتقال پیام‌های صحیح به مخاطبان، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای انتقال مفاهیم، مشارکت فعال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ایجاد فضایی معنوی و عرفانی، توجه به نکات اخلاقی و احترام به مقام شهدا باید از محورهای مهم این یادواره باشد.

سلیمانی تاکید کرد: از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل تقاضا می‌شود روایت‌گری در مورد پیام مهم شهدا و خاطرات آن‌ها، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پخش فیلم و عکس از شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا و نوحه‌خوانی در مورد مقام و جایگاه شهدا باید در اولویت مسئولان برگزاری یادواره‌ها باشد.

وی اضافه کرد: یادواره یعنی به یاد بیاوریم که چگونه شهدا با ایمان راسخ و اراده پولادین بر آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی و مقاومت کردند.

امام جمعه آران و بیدگل با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ی معظم شهدا برای شرکت در این مراسم، تاکید کرد: امروزه دشمن تلاش دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمام عرصه‌ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس، با مهارت و توانی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اتاق و بسیج اصناف، حوزه بسیج اداری و کارگری، حوزه بسیج خواهران کوثر و توسط حوزه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پر ستاره» چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747103

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است