Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:52:09 GMT

هوشمندسازی آتن با همکاری مایکروسافت و اتکام

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۵۹۳

هوشمندسازی آتن با همکاری مایکروسافت و اتکام

شهرداری آتن برای آغاز پروژه هوشمند سازی این شهر با شرکت های مایکروسافت و اتکام همکاری می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آتن در ۱۵ ژوئن نشان داد که به لطف راه اندازی "پروژه آتنا" (Project Athena)، پایتخت یونان به زودی به یک شهر هوشمند تبدیل خواهد شد. در این ابتکار جدید که نام آن از الهه سوفیا و آتن گرفته شده است، از فناوری و نوآوری برای غلبه بر چالش‌های شهری استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز بر تمیزی و قابلیت دسترسی

در بیانیه مطبوعاتی شهرداری آتن گزارش شد که پروژه آتنا ابتدا بر دو چالش اساسی تمیزی و قابلیت دسترسی که ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر با آن روبرو هستند، کار می‌کند. برای مقابله با این مشکلات، شهرداری به جایگذاری استراتژیک سنسورهای نوآورانه متکی خواهد بود که داده‌هایی را برای تمیز کردن هوا و خیابان‌ها، قابلیت دسترسی عابران پیاده و افراد معلول، آلودگی صوتی، دما و رطوبت، جمع‌آوری می‌کند.

در حال حاضر ۱۰ عدد از این سنسورها در میدان "کوتزیا" (Kotzia Square) و در منطقه کلونکی قرار گرفته‌اند. این سنسورها به طور ویژه درون سطل‌های برای اندازه گیری سطح آنها و معابر عابر پیاده نصب شده‌اند تا مشکلات دسترسی را تشخیص دهند.

سپس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شهرداری و سایر ارگان‌های ذی صلاح تجزیه و تحلیل می‌شود. آنها از این اطلاعات برای بهبود عملکرد خود و حل مشکلات ساکنان شهر استفاده می‌کنند. با توجه به یک مورد، این حسگرها به پاکبان ها اجازه می‌دهد تا مسیرهای جمع‌آوری زباله را بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از دستگاه‌های هوشمند خود به روز کنند.

استفاده از فناوری نوآورانه

پروژه آتنا با همکاری آژانس تجارت دیجیتال یونان، ATCOM و مایکروسافت اجرا خواهد شد. "تئودوز میکالوپولوس"، مدیرعامل مایکروسافت در یونان، قبرس و مالت، در مورد این همکاری اظهار کرد: "شهری که به شهروندان خود خدمت می‌کند و کیفیت زندگی بالایی به آنها ارائه می‌دهد، قبل از هر چیز هوشمند است."

وی افزود:"من بسیار خوشحالم زیرا ثمره همکاری ما با شرکت ATCOM ، ارائه ابزارهای تکنولوژیکی به شهرداری آتن است که از جنبه‌های مهم عملکردی نظیر تمیزی یا دسترسی پشتیبانی می‌کنند. پروژه آتنا به ما نشان می‌دهد که همکاری‌های این چنینی با شهرداری آتن، نوآوری‌هایی را ایجاد می‌کند که بر روی فرد و نیازهای او متمرکز است. "

با اجرای این پروژه، پایتخت یونان به بیش از ۲۴۰ شهر اروپایی متصل خواهد شد که از نوآوری و فناوری برای مقابله با چالش‌های معاصر شهری و تبدیل شدن به "شهرهای هوشمند" استفاده می‌کنند.

کد خبر 502521

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتن شهر هوشمند شهرهای جهان شهرداری آتن شهرداری شهر هوشمند هوشمندسازی شهرها یونان مایکروسافت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری آتن پروژه آتنا جمع آوری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری