Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@13:56:04 GMT

۱۰ فیلم برتر کیارستمی به انتخاب مجله انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۷۱۴

۱۰ فیلم برتر کیارستمی به انتخاب مجله انگلیسی

مجله فرهنگی «فاراوت» به مناسبت تولد ۸۱ سالگی کیارستمی ۱۰ فیلم برتر این فیلمساز نامدار را فهرست کرده است.

به گزارش ایمنا، مجله فرهنگی انگلیسی «فاراوت/farout» روز گذشته به مناسبت تولد ۸۱ سالگی عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان ۱۰ فیلم برتر زندگی این فیلمساز شهیر را فهرست کرد.

مجله «فاراوت» در توضیح خود از عباس کیارستمی، از او به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان تمامی دوران‌ها یاد کرده است؛ فیلمسازی که با آثارش زندگی هنرمندان جوانی را که به دنبال الهام از او بودند، به کلی تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فهرست مجله انگلیسی، جایگاه بهترین اثر زندگی کیارستمی به فیلم «کلوزآپ» تعلق گرفت، در بخشی از توضیح این فیلم آمده است: «کلوزآپ» مشهورترین و تأثیرگذارترین کار کیارستمی است که در دنیای «داکیوفیکشن» (مستند داستانی) انقلابی به وجود آورد.

رتبه دوم به فیلم برنده نخل طلای جشنواره «کن» یعنی فیلم «طعم گیلاس» رسید، در توضیح این فیلم آمده است: «طعم گیلاس» علی رغم اینکه توسط برخی از منتقدین مانند راجر ایبرت به طرز بی‌رحمانه ای مورد انتقاد قرار گرفت، با این وجود در سراسر جهان توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. فیلم یک داستان معمایی است که حول یک مرد ناامید می‌چرخد، مردی که می‌خواهد پس از خودکشی، شخصی او را دفن کند.

فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «باد ما را خواهد برد»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «مسافر»، «گزارش»، «کپی برابر اصل» و «ده» نیز به ترتیب رتبه‌های سوم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 502710

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عباس کیارستمی فیلم آثار عباس کیارستمی فیلم های عباس کیارستمی فیلم سینمایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام صادر شده برای محمود مهرابی قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است. براساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • سبقت جهانی ازدواج همراهانه از عاشقانه
  • بررسی علل بروز تنش در ورزشگاه‌ها در مجله فوتبال
  • انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • سرپرست نفت آبادان: بازی مرگ و زندگی را از مس رفسنجان بردیم/ محکوم به پیروزی تا پایان فصل هستیم
  • توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳