Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاج عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا  ارزش این طرح‌ها را  ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و  افزود: این طرح‌ها در قالب زنجیره ارزش در بخش‌های صنایع تبدیلی لبنی، گیاهان دارویی، بسته بندی گوشت، سورتینگ محصولات کشاورزی، طرح زیست محیطی نیروگاه زیست توده (به‌عنوان یک طرح فراملی) و ذخیره سازی و کنستانتره میوه، روستا بازار و اصلاح و توسعه کشتارگاه‌های تعاونی‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این طرح‌ها برای افتتاح در سال جاری آماده شده است و همه دارای مجوز هستند و در صورت ارائه تسهیلات به این طرح‌ها می‌توانیم حرکت‌های بنیادی خوبی را شروع کنیم.  

وی ادامه داد: مجموعه برنامه‌های این سازمان بر اساس سند چشم انداز تا ۱۴۰۴ طراحی شده است و سال به سال بر اساس این نقشه راهبردی حرکت می‌کنیم.  

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان اظهار داشت: همه اقدامات این سازمان از جمله فعالیت در حوزه تامین و توزیع نهاده‌ها، تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد زنجیره‌های ارزش، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستا بازارها اولویت‌های از این سالجاری در این مجموعه است.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خرید مداوم شیر در طول سال و تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی از دیگر برنامه‌های این سازمان است.  

حاج عابدی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و تقویت نظام بازار و پرداختن به نظام بازار محصولات کشاورزی از اولویت دارترین برنامه‌های سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در سالجاری است.

وی با بیان اینکه بطور قطع برای اجرای این برنامه‌ها موانع و مشکلات پیش روی ما وجود دارد افزود: کار اجرای این طرح‌ها در سازمان تعاون روستایی اصفهان مبتنی بر برنامه است و طبق نقشه راه سال به سال و شهرستان به شهرستان مشخص شده و باید در این چارچوب حرکت کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: سیاست‌ها و اولویت‌های سالانه این مجموعه توسط مرکز(تهران) ابلاغ می‌شود و باید در آن چارچوب حرکت کنیم و کارها را به پیش ببریم.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه زنان و تشکل‌ها و تعاونی‌های زنان است که این تعاونی‌ها در ۲ سال گذشته به‌عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند.

حاج عابدی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های تعاونی زنان به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تعاون روستایی است گفت: ۱۰ تعاونی زنان در استان فعال است که جذب اعضای جدید، ایجاد تعاونی های زنان جدید و توانمند سازی در ساختار مدیریتی تعاونی‌های زنان و اشتغالزایی و ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی در حوزه این تعاونی‌هاست.

وی اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی زنان روستایی در حوزه‌های مختلف بسته بندی، خشک کردن محصولات، صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاه‌های کوچک در روستاها جزو برنامه‌های این سازمان در حوزه زنان روستایی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان افزود: همکاری با صندوق بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان  یکی از برنامه‌های این مجموعه در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از بیمه محصولات کشاورزی و راهکاری برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مواردی از قبیل بیمه محصولات کشاورزی را از طریق شرکت‌های تعاونی تولید دنبال می‌کنیم.

حاج عابدی افزود: شرکت‌های تعاونی تولیدی در استان به کشاورزان در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند باید کارگزار بیمه محصولات کشاورزی باشند اما در استان اصفهان این کار انجام نشده و این تعاونی‌ها بازاریاب شرکت‌های بیمه گر هستند برای مجموعه تعاون روستایی قابل قبول نیست.

وی گفت: از مسوولان بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تقاضا داریم که کارگزاری مستقلی به مجموعه تشکل‌های این سازمان واگذار کنند تا به افزایش بیمه در روستاها کمک کنند.

۴۶۶ دفتر و شعبه تعاون روستایی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

زمین‌های کشاورزی استان ۵۶۸ هزار هکتار برابر پنج درصد از مساحت استان و ۳.۹ دهم درصد از اراضی کشور است.

در این منطقه بیش از ۱۸۵ هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها تعاون روستایی افتتاح طرح اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی افتتاح طرح اصفهان تعاون روستایی افتتاح طرح اصفهان سازمان تعاون روستایی اصفهان بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان طرح ها حاج عابدی برنامه ها تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند