Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:31:08 GMT

کتاب عکس حرم حضرت معصومه (س)منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۱۱۳

کتاب عکس حرم حضرت معصومه (س)منتشر شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  هم زمان با دهه کرامت کتاب "عکس خواهر خورشید "مجموعه ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی نژاد، هنرمند عکاس قمی منتشر شد.

حسامی نژاد، خالق این اثر گفت:  کتاب عکس خواهر خورشید  شامل ۲۲۳ عکس از صحن و سرا، مراسم‌های حرم، گنبد و بارگاه، ضریح و رواق‌های داخلی حرم مطهر از سال ۸۴ تا ۹۹ است که به‌زودی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: همچنین ۴۹ قطعه عکس قدیمی که بعضا برای اولین بار در کتاب عکس خواهر خورشید منتشر می‌شود و اولین عکس هوایی این بارگاه مطهر که در سال ۱۳۱۴ ثبت شده نیز در این مجموعه گنجانده شده است.

حسامی نژاد ادامه داد: کتاب عکس خواهر خورشید در ۲۱۶ صفحه به‌صورت نفیس با بهترین تکنیک‌های چاپ و بهترین کاغذ و چاپ به انتشار درآمده است که به‌صورت خشتی با جلد سخت و جعبه نفیس عرضه خواهد شد.

به گفته این هنرمند عکاس، پرداختن به زائر و ملیت‌ها، مراسم‌های حرم، گنبد و بارگاه در فصل‌های مختلف از شاخصه‌های این کتاب عکس است.

حسامی نژاد عنوان کرد: این کتاب را انتشارات نقش چاپ کرده و همه کار‌های فنی از جمله لیتوگرافی و چاپ و صحافی به خاطر حمایت از سرمایه‌های فرهنگی استان، در قم انجام شده است.

او با اشاره به این‌که حرم امام رضا (ع) بیش از ۳۰ جلد کتاب عکس برای ثبت زیبایی‌ها و هنر معماری و مردم‌شناسی در ادوار مختلف دارد، بیان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه (س) هیچ کتابی نداشته و بنده با هزینه شخصی و بدون حمایت ارگانی، این کتاب را به‌صورت نفیس به مرحله چاپ رسانده ام.

 هنرمند عکاس قمی افزود: طراحی نشان‌واره کتاب را استاد «ناصر طاووسی» که از بهترین‌های خطاطی کشور هستند انجام داده و طراحی جلد نیز از سوی استاد «مسعود نجابتی» طراح گرافیست و از بهترین‌های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده‌است.

انتهای پیام/ح/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه کتاب عکس عکس خواهر خورشید کتاب عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم