Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبیاتی، توجه و بها دادن به کانون‌های مساجد برتر را سبب پیشرفت کار فهما دانست وگفت:انتظار می رود برای ایجاد انگیزه در بچه های مساجد امنیت شغلی و بیمه برای منتخبین فهمای کشور فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری، «علی آبیاتی» امروز(2تیر) در گردهمایی منتخبین فهما کشور که با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی ستاد فهما و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمابه میزبانی مازندران در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد با تاکید براینکه همه فعالان فرهنگی در کانون‌های مساجد باید انگیزه کار داشته باشند، اظهار کرد: برخی مسائل سبب آسیب در فهما می‌شود که در اجرای کارهای فرهنگی باید مورد توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» کاشان به عنوان نماینده کانون‌های مساجد کشور مهمترین آسیب‌ را شفاف نبودن مسائل مالی عنوان کرد و گفت: چرا برای اعطای تسهیلات و مبالغی که به عنوان هدیه به کانون‌های برتر در نظر گرفته می‌شود باید به حساب واسطه‌ای به نام استان واریز شود.

 

آبیاتی بازتاب فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در فهما را ضروری دانست و افزود: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه ورزشی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود اما در دو سال اخیر به آن پرداخته نشد.

 

 وی، در احصای آسیب‌های موجود در فهما به نگاه متفاوت مسئولان ارشد بین کانون‌های روستایی و شهری با کانون‌های پایتخت پرداخت و گفت: تولیدات فرهنگی و هنری که در کانون مساجد یک روستا با امکانات کم ارائه می‌شود با همان کیفیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران با امکانات ویژه هم تولید می‌شود اما نگاه متفاوت مسئولان و بی‌توجهی به روستاها سبب بی‌انگیزه شدن فعالان فرهنگی شده است. لازم است این تفاوت‌ها در فهما دیده شود.

 

آبیاتی نگاه سلیقه‌ای داوران مسابقات را از دیگر موارد قابل توجه برای رفع آسیب‌ها در فهما دانست و یادآور شد: لازم است شیوه ارزیابی داوری در جشنواره‌ها و مسابقات در پورتالی ارائه شود تا میزان سنجش در اختیار فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد قرار گیرد.

 

این نخبه فرهنگی در کانون‌های مساجد کشور به 12 رواق فرهنگی که در کانون مساجد کشور تعریف شده است اشاره کرد و ادامه داد: لازم است برای ارائه فعالیت کیفی در گستره فعالیت‌های فرهنگی با استفاده از افراد با تجربه کشوری دوره‌های آموزشی تخصصی جهت بهره‌برداری و پیاده سازی اهداف فهما در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

 

 نماینده مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد استان اصفهان(کاشان) توجه و بها دادن به کانون‌های فرهنگی برتر را سبب پیشرفت کار فهما دانست و افزود: دادن امکانات لازم به کانون‌های فرهنگی مساجد سبب اعتلای فرهنگ خواهد شد زیرا این کانون‌ها برای اجرای برنامه‌ها هزینه‌های گزافی می‌پردازند.

 

آبیاتی یکی دیگر از آسیب‌های کانون مساجد را تک بعدی شدن در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: در روند رقابتی شدن؛ کانون‌های مساجد نباید از حالت سنتی خارج شوند زیرا تک بعدی شدن باعث بی‌کیفیت شدن فعالیت فرهنگی می‌شود.

 

 این نخبه فرهنگی ثبت اعضای کانون‌های فرهنگی روستایی و شهری را از دیگر موارد در روند اهداف فهما برشمرد و خاطرنشان کرد: راستی آزمایی فعالیت‌ها، امتیازدهی باید بر اساس فعالیت تدریجی کانون‌ها مد نظر قرار گیرد.

 

فعال فرهنگی کانون مساجد در استان اصفهان داشتن امنیت شغلی فعالان کانونی در روستاها و شهرها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مدیران ستادهای شهری، استانی و عالی در اجرای فعالیت فرهنگی از  حقوق و مزایا برخوردارند؛ انتظار است مدیران کانون‌هایی که در این جلسه حضور دارند هم از این مزایا بهره مند شوند و یا حداقل از مزایای بیمه‌ای برای داشتن امنیت شغلی بهره‌مند شوند.

 

آبیاتی ثبت گزارش مالی در سامانه، واریز شدن به موقع سرانه کانون‌های مساجد و کیفی شدن جشنواره قرآنی مدهامتان را از دیگر موارد موجود برای رفع آسیب‌های فرهنگی در رویداد فهما مطرح کرد و گفت: برخی جشنواره‌ها باید شهرستانی، استانی و بعد کشوری برگزار شود تا برای فعالان فرهنگی انگیزه ایجاد شود.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: امنیت شغلی راستی آزمایی کانون های فرهنگی کانون های مساجد فعالان فرهنگی فرهنگی هنری کانون مساجد امنیت شغلی فعالیت ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد