Web Analytics Made Easy - Statcounter

غراوی گفت: ۱۰ هزار هکتار از وسعت خلیج گرگان از سمت غرب در حال خشک شدن است که این خشکی به سمت شرق در حال استمرار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «میرمحمدغراوی» عصر امروز (چهارشنبه 2 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: 68 هزار و 800 هکتار برای علاج بخشی خلیج گرگان مورد مطالعه قرار گرفته که 44 هکتار آن در دریا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: 10 هزار هکتار از وسعت خلیج گرگان از سمت غرب در حال خشک شدن است که این خشکی به سمت شرق در حال استمرار است.

 

غراوی بیان کرد: براثر  بیماری بوتولیسم تعداد زیادی از پرندگان مهاجر تلف شدند و سال به سال بر تعداد تلفات این پرندگان افزوده می شود که این مهم می تواند در آینده اسفناک باشد.

 

وی افزود: خشک شدن خلیج گرگان  اثر منفی بر کیفیت و کمیت آب خلیج گرگان دارد و مشکلات زیادی در حوزه تصرفات اراضی به وجود آورده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه شوری آب خلیج گرگان نسب به خزر بیشتر است و این مهم باعث رسوب گذاری بیشتر شده است، بیان کرد: ستاد ملی تالاب ها ما را مکلف کرد که در این خصوص مطالعه ای صورت بگیرد و در سال 96 این مطالعات تصویب شد و بنا شد که آب دریای خزر پمپاژ شود و یا اینکه از کانال چاپاقلی و خزئینی آب خلیج گرگان منتقل شود ولی با تغییر مسئولیت این مهم رقن نخورد.

 

غراوی تاکید کرد: با همکاری مرکز اقیانوس شناسی و مطالعات علوم دریایی مطالعات جامعی صورت گرفت و در مدت یک سال و نیم این مطالعات تمام شد و یک طرح پنج ساله ای ارائه شد و 896 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه نیاز است.

 

وی افزود: در کانال های چاپاقلی، خزئینی و آشوراده نیاز مند بیش از پنج میلیون  مترمکعب لایروبی هستیم تا بتواند اکسیژن لازم خلیج گرگان را تولید و آب مورد نیاز را تامین کنیم و کانالی به عمق 6 متر و عرض 2.5 متر ایجاد شود تا بتوانیم به این اهداف برسیم.

 

غراوی بیان کرد: جز قره سو عملا هیچ رودخانه ای دیگر خلیج گرگان را تغذیه نمی کند و بر مبنای مطالعات صورت گرفته یکی از عوامل شوری بیش از حد خلیج گرگان به دلیل فاضلاب شهری و صنعتی است و بنا شد که تصفیه خانه های شهرک های صنعتی ایجاد کند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکی خلیج گرگان خلیج گرگان خلیج گرگان خشک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • سد کوثر پر شد
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد