Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:04:54 GMT

مقابر گنبد سبز قم تغییر کاربری داد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۷۱۱۲

مقابر گنبد سبز قم تغییر کاربری داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در محل مجموعه تاریخی مقابر گنبد سبز قم برگزار شد.

براساس این تفاهم‌نامه که به امضاء مشترک علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم رسید، مجموعه مقابر گنبد سبز که به لحاظ تاریخی و معماری منحصربه‌فرد هستند و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گرفت، به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های متنوع به مدت سه سال برای استفاده گردشگران در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، مهم‌ترین هدف از انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و میراث فرهنگی قم در بهره‌برداری بهینه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از این ابنیه شاخص تاریخی قم است.

مقابر گنبد سبز یکی از شاخص‌ترین زیرساخت‌های حوزه گردشگری محسوب می‌شود که توسعه این اماکن و کاربری بهینه از چنین ابنیه‌هایی باعث رشد گردشگری پایدار و رشد فضای سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهر می‌شود.

شهرداری قم تصمیم دارد با انجام اقدامات اصلاحی در فضای سبز و نورپردازی‌ها و نیز برگزاری جشنواره‌های و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری این اماکن را دسترس مناسب عموم قرار دهد.

مقابر گنبد سبز که گویای اولین حکومت حاکمان شیعه در ایران است که نشان می‌دهد قم از دیرباز مرکز بسط و توسعه فرهنگ شیعه بوده است.

گفتنی است، مجموعه مقابر گنبد سبز قم مدفن امرای خاندان صفی و فروانروایان مستقل قم در قرن هشتم هجری است که با گچ‌بری‌های زیبا و متنوع در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقابر گنبد سبز قم شهرداری قم اماکن تاریخی مقابر گنبد سبز شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان