Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پشت سر گذاشتن تب و تاب انتخابات در کشور اکثر اخبار هفته گذشته پیرامون کنکور سراسری و آزمون های پیش رو بود که به اتفاق به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 3 میلیون و60هزار و 135نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به83هزار و329نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را دو میلیون و  784هزار و14نفر اعلام کرد.

خبر خوش: فوق العاده ویژه فرهنگیان

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشت: فوق العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی صلاح تعیین و برقرار شده است.

محمد باقر نوبخت در این نامه یادآور شد: در ارتباط مجازی 28 اردیبهشت 1400 برخی از فرهنگیان محترم گلایه کردند، فوق‌العاده ویژه ناقص اجرا شده است؛ لذا تأکید شد؛ باید به طور کامل اجرا شود که با عنایت به نامه ارسالی آن وزارتخانه، فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی‌صلاح تعیین و برقرار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در استمرار جبران بخشی از خدمات فرهنگیان برای سال 1400 در قالب اجرای نظام رتبه بندی معلمان تأمین اعتبار شده است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی از یکم فروردین 1400 قابل پرداخت خواهد بود.

سوال هفته: مدارس بازگشایی می‌شوند؟

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش آموزان در بدو ورود را از سه روز پیش آغاز کردیم. دور بودن دانش آموزان از محیط مدرسه، پیامد آموزشی و عاطفی دارد و تلاش می کنیم مدارس حضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انشاالله واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام شود و پس از 17 یا 18 ماه حضور دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم. تصمیم کلی بر بازگشایی مدارس است اما کرونا وضعیت پیش بینی نشده ای دارد. از آنجایی که کنترل دولت ها از بیماری افزایش می یابد انشاالله ما هم کنترل بیشتری داشته باشیم. اوضاع را پیگیری می کنیم.


مصوبه هفته: حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر یا بزه دیده

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور شناسایی و حمایت از اطفال و نوجوانان در وضعیت مخاطره آمیز یا بزه دیده، آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ماده (6 ) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را به تصویب رساند.

موافقت هفته:  اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری بر گزار شد و در این جلسه اعضای دولت با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کردند.

محدودیت هفته: منع تردد

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا روز یکشنبه 30 خرداد ماه از شروع محدودیت های شبانه ی تردد در تمام شهر های کشور خبر داد.

او با بیان اینکه تردد در همه شهر ها از ساعت 22 تا 3 بامداد ممنوع است، افزود: رانندگانی که در این ساعات تردد داشته باشند، مبلغ 200 هزار تومان جریمه خواهند شد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: به دلیل برگزاری انتخابات سه شب ممنوعیت های تردد شبانه اعمال نشد و دستگاه های ثبت جریمه در این شب ها لغو بود.

مهلت هفته: تمدید سفارش کتب درسی

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشـی برای ثبت سفارش کتاب درسی به مدت پنج روز از اول تا پنجم تیر برای دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتـدایی پایه‌های دوم تا شـشم و دوره اول متوسـطه پایه‌های هشـتم و نهم و دوره دوم متوسطه شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسـی خود را ثبت نام نکرده‌اند، فعال شد.

قیمت هفته: واکسن ایرانی

در پی شایعه فضای مجازی درر خصوص بالا بودن قیمت واکسن های ایرانی نسبت به واکسن های خارجی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیتی نوشت:‌ هیج کدام از واکسن‌های کرونای تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت‌گذاری نشده است.

کشف هفته: بزگترین مزرعه ماینر کشور

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بزرگ ترین مزرعه رمز ارز کشور بالغ بر 7 هزار ماینر در غرب تهران خبر داد و گفت: بالغ بر 7 هزار ماینر کشف شد که بنا بر اعلام کارشناسان برق حدود 4 درصد برق کشور برای فعالیت این ماینر ها لازم بود.

تصمیم هفته: کنکور دوبار در سال برگزار می شود

 اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند، امتحان کنکور برای دروس تخصصی دو بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا دو سال اعتبار داشته باشد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از 13 ماده این طرح ، 6 ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی بقیه مواد به جلسات آتی موکول شد.

بر اساس مفاد مصوب شده که مقرر گردید از سال 1402 اجرایی شود، سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی 40 درصد باشد و همچنین در کنکورسراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.

اعضای شورا همچنین مصوب کردند که امتحان کنکور برای دروس تخصصی 2 بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا 2 سال اعتبار داشته باشد.

براساس مصوبه امروز شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های کشور نیز می‌توانند برای پذیرش دانشجو حدنصاب معدل در نظر بگیرند.

پذیرش شوندگان هفته: اتباع خارجی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: پذیرش اتباع خارجی در تمامی مراکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران فراهم شده است .

اعلام هفته: نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

در تاریخ 2 خرداد 1400 نتایج نهایی دستگاه های اجرایی کشور شامل: سازمان حسابرسی،وزارت کشور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

بلاتکلیف هفته: برگزاری کنکور

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره احتمال تعویق کنکور سراسری1400 گفت: ‌بحثی درباره تعویق کنکور مطرح نیست و سازمان سنجش آموزش کشور در حال فراهم کردن مقدمات این آزمون بزرگ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی وزارت بهداشت ویروس بیمارستان سازمان برنامه و بودجه وزیر آموزش و پرورش برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی سلامت دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش واکسیناسیون دولت کار و رفاه اجتماعی آیین نامه قانون حسن روحانی زنان رییس جمهور رئیس پلیس راهور پلیس راهور انتخابات کتاب درسی فضای مجازی درمان و آموزش پزشکی قیمت گذاری ارز برق کنکور شورای عالی انقلاب شورای عالی انقلاب کارشناسی آموزش و پرورش دانشجو استان تهران ایران دستگاه های اجرایی سازمان سنجش کنکور سازمان سنجش آموزش کشور اخبار اجتماعی حمایت از اطفال و نوجوانان فوق العاده ویژه سال برگزار دانش آموزان دروس تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستا‌های فاروج دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آن‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد