Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین ظهور گونه‌ای که هندی‌ّ آنها را «دلتا پلاس» نامیده‌اند، در ابتدا در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) در بولتن «سازمان بهداشت عمومی انگلستان» گزارش شد.

این ویروس جدید یک زیرگونه از گونه دلتا کروناویروس است که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون یک جهش اضافی به نام K417N در پروتئین گل‌میخی یا شاخکی سطحی‌اش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش K417N برای نخستین بار در گونه بتای کروناویروس (شناسایی شده برای نخستین بار در آفریقای جنوبی) یافت شد.

برخی از دانشمندان نگران هستند که این جهش به همراه سایر جهش‌های گونه دلتا می‌تواند باعث واگیرتر آن شود.

وزارت بهداشت هند در بیانیه‌اش درباره گفت: «جهش K417N از هنگامی که در گونه بتا (با نام علمی B.1.351) کشف شد، مورد تو جه بوده است چرا که گزارش شده است باعث گریز ویروس از پاسخ ایمنی می‌شود.»

شاهد جمیل، ویروس‌شناس ارشد هندی می‌گوید جهش K417N به خاطر کاهش دادن اثربخشی مجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال درمانی شناخته شده است.

تا ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) ۱۹۷ مورد از عفونت با گونه دلتا پلاس از ۱۱ کشور شامل انگلیس، کانادا، هند، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال، روسیه، سوئیس، ترکیه و آمریکا گزارش شده است.

هند روز چهارشنبه حدود ۴۰ مورد ابتلا به گونه دلتا پلاس را در ایالت‌های ماهارشترا، کرلا و مدهیا پرادش گزارش کرد، بدون اینکه افزایش قابل‌توجهی در شیوع این گونه ایجاد شده باشد.

تا به حال مرگی به علت عفونت با این گونه جدید ویروس در انگلیس یا هند گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گونه دلتا پلاس را هم به عنوان بخشی از گونه دلتا به همراه سایر گونه‌های مایه‌ نگرانی دارای جهش اضافی دنبال می‌کند.

به گفته این سازمان، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد این گونه چندان شایع باشد و فقط بخش کوچکی از موارد عفونت با گونه دلتا را تشکیل می‌دهد.

اما وزارت بهداشت هند هشدار داده ست که مناطقی که این گونه جدید در آنها یافته شده‌آند، نیاز به تقویت اقدامات بهداشت عمومی از جمله تمرکز بر پایش عفونت‌ها، تشدید آزمایش‌ها، ردیابی تماسی سریع و دادن اولویت از لحاظ واکسیناسیون دارند.

  نگرانی‌هایی وجود دارد که گونه دلتا پلاس باعث موج دیگری از عفونت‌ها در هند شود که تازه از بدترین اوج‌گیری شیوع کرونا در جهان بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گونه‌ها یا واریانت‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس (کووید-۱۹) کد خبر 609803 برچسب‌ها كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هند گونه دلتا پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

‌در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «غلامحسین رضوانی» بود.

«غلامحسین رضوانی» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، در لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با اسم اختصاری «شانا» قرار داشت اما در نهایت با کسب ۱۵۸۲۱۶ رأی در جایگاه ۴۶ قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«غلامحسین رضوانی» متولد ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه تربیت مدرس است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(مجلس قبلی) به عنوان نفر بیست و هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به قایم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت ماشین‌سازی پارس و شرکت آزمون جاده‌ای خودرو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و همچنین عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رضوانی در مقطعی کوتاه رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 6089589

دیگر خبرها

  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟