Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین ظهور گونه‌ای که هندی‌ّ آنها را «دلتا پلاس» نامیده‌اند، در ابتدا در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) در بولتن «سازمان بهداشت عمومی انگلستان» گزارش شد.

این ویروس جدید یک زیرگونه از گونه دلتا کروناویروس است که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون یک جهش اضافی به نام K417N در پروتئین گل‌میخی یا شاخکی سطحی‌اش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش K417N برای نخستین بار در گونه بتای کروناویروس (شناسایی شده برای نخستین بار در آفریقای جنوبی) یافت شد.

برخی از دانشمندان نگران هستند که این جهش به همراه سایر جهش‌های گونه دلتا می‌تواند باعث واگیرتر آن شود.

وزارت بهداشت هند در بیانیه‌اش درباره گفت: «جهش K417N از هنگامی که در گونه بتا (با نام علمی B.1.351) کشف شد، مورد تو جه بوده است چرا که گزارش شده است باعث گریز ویروس از پاسخ ایمنی می‌شود.»

شاهد جمیل، ویروس‌شناس ارشد هندی می‌گوید جهش K417N به خاطر کاهش دادن اثربخشی مجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال درمانی شناخته شده است.

تا ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) ۱۹۷ مورد از عفونت با گونه دلتا پلاس از ۱۱ کشور شامل انگلیس، کانادا، هند، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال، روسیه، سوئیس، ترکیه و آمریکا گزارش شده است.

هند روز چهارشنبه حدود ۴۰ مورد ابتلا به گونه دلتا پلاس را در ایالت‌های ماهارشترا، کرلا و مدهیا پرادش گزارش کرد، بدون اینکه افزایش قابل‌توجهی در شیوع این گونه ایجاد شده باشد.

تا به حال مرگی به علت عفونت با این گونه جدید ویروس در انگلیس یا هند گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گونه دلتا پلاس را هم به عنوان بخشی از گونه دلتا به همراه سایر گونه‌های مایه‌ نگرانی دارای جهش اضافی دنبال می‌کند.

به گفته این سازمان، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد این گونه چندان شایع باشد و فقط بخش کوچکی از موارد عفونت با گونه دلتا را تشکیل می‌دهد.

اما وزارت بهداشت هند هشدار داده ست که مناطقی که این گونه جدید در آنها یافته شده‌آند، نیاز به تقویت اقدامات بهداشت عمومی از جمله تمرکز بر پایش عفونت‌ها، تشدید آزمایش‌ها، ردیابی تماسی سریع و دادن اولویت از لحاظ واکسیناسیون دارند.

  نگرانی‌هایی وجود دارد که گونه دلتا پلاس باعث موج دیگری از عفونت‌ها در هند شود که تازه از بدترین اوج‌گیری شیوع کرونا در جهان بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گونه‌ها یا واریانت‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس (کووید-۱۹) کد خبر 609803 برچسب‌ها كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هند گونه دلتا پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/62

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند