Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی احمدی مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: در یکسال گذشته در استان از تخریب و تصرف در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در استان جلوگیری شد.

او افزود: در این مدت برگشت اراضی ملی به بیت‌المال و هفت مورد استرداد وجوه به ارزش ۷۹۰ میلیارد ریال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

رسیدگی به بیش از هفت هزار پرونده قضایی در چهارمحال و بختیاری

احمدی اضافه کرد: وصول مطالبات بانکی و انتقال وجوه به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال، جلوگیری از یک مورد فرار مالیاتی به ارزش ۳۴ میلیارد ریال و جلوگیری از تضییع اموال بیت‌المال هفت مورد به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل در استان بوده است.

او ادامه داد: در این مدت پیگیری برای صدور سند مالکیت اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال نیز اجرا شده است.

احمدی گفت: برگشت اراضی ملی به بیت المال، وصول مطالبات بانکی و انتقال وجه، جلوگیری از فرار مالیات، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی و پیگیری صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی، حضور در معاملات و شورای تصمیم‌گیری در این مدت از سوی ناظران و بازرسان انجام شد.

او از شناسایی یک‌هزار و ۳۰۰ طرح بلاتکلیف و نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها در سال‌های گذشته بدون توجیهه اقتصادی و کارشناسی کلنگ‌زنی شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه وجود این طرح‌های بلاتکلیف به عنوان نخستین آسیب کلان در استان است، اضافه کرد: این طرح‌ها، بدون توجیهه و پشتوانه کارشناسی، بلاتکلیف مانده و هزینه‌های زیادی دولت به وجود آورده است.

او با تاکید اینکه با وجود این طرح‌های نیمه تمام باید از اجرا و آغاز طرح‌های جدید در استان جلوگیری شود، افزود: دغدغه مسوولان باید رصد مشکلات و شناسایی دلایل اجرایی نشدن این طرح‌ها و تعیین تکلیف اجرای طرح‌ها باشد و نباید به دنبال ایجاد و آغاز طرح جدید بود.

احمدی با اشاره به اینکه اموال موجود در این طرح‌ها و همچنین هزینه‌های انجام شده سرمایه بیت‌المال است، گفت:حفظ حقوق بیت المال یک وظیفه عمومی است.

او افزود: شناسایی اراضی واگذار شده برای اجرای طرح‌ها از سوی دستگاه متولی از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌ها دومین آسیب موجود در استان است که این اراضی چندین هکتاری از ۲ تا سه دهه گذشته به سرمایه‌گذار واگذار شده، ولی سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده و دستگاه مربوطه نیز در خصوص تکالیف خود عمل نکرده است و باید با ورود به هنگام دستگاه نظارتی به بیت‌المال برگشت داده شود.

احمدی، با اشاره به نامگذاری سال جدید و سال‌های گذشته در زمینه رونق تولید و مانع زدایی و حمایت از تولید و پشتیبانی از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید برای فعال شدن سرمایه‌گذاران مهلت مجدد داده شود و یک برنامه زمان‌بندی برای سرمایه‌گذار تعریف شود تا مشکلات حوزه تولید رفع و در صورتی که مشکلات در زمان مشخص حل نشد مجوز فعالیت سرمایه‌گذار لغو شود.

او نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه سرمایه‌گذاری را از دیگر مشکلات در استان برشمرد و گفت: این استان ظرفیت توسعه گردشگری را دارد، اما برخی قوانین سخت دستگاه‌ها، نبود زیرساخت‌ها و نوع عملکرد دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌گذاران را از اجرای طرح خسته می‌کند.

احمدی اظهار داشت: تثبیت مالکیت و سنددار شدن اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر یکی ازراه‌های کاهش مشکلات در استان است که یکی از ماموریت‌های مهم دستگاه نظارتی، بررسی روند سند دار کردن این اراضی است.

او از همکاری اصحاب رسانه و مردم در خصوص اطلاع رسانی به سازمان بازرسی و دستگاه قضا در خصوص مشکلات و گزارشات مردمی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و گفت: تا زمان صدور حکم نهایی در خصوص پرونده‌ها، اعلام نتیجه به منظور حفظ کرامت اشخاص امکان‌پذیر نیست.

احمدی افزود: بازرسی کل کشور در راستای اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی، ماموریت نظارت بر اجرای صحیح قوانین را برعهده در دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های که زیر نظر دولت هستند، برعهده دارد که در این راستا، پارسال ۲۸ برنامه و ماموریت بازرسی مستمر را اجرا کرده است.

او اضافه کرد: در راستای اجرای دستورالعمل بهداشتی نیز از سال گذشته تاکنون ماموریت نظارت بر رعایت دستورالعمل ادارات از سوی این سازمان در استان انجام شد که در حوزه اجرای دستورالعمل بهداشتی مردم از ادارات مقدم‌تر بودند و در برخی موارد از جمله استفاده از ماسک و اجرای بخشنامه دورکاری در برخی ادارات به خوبی رعایت نمی‌شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی تخریب و تصرف میلیارد ریال سرمایه گذار طرح ها اجرای طرح دستگاه ها بیت المال اراضی ملی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر