Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@17:35:01 GMT

گورهای دسته جمعی و موضوع نسل کشی در کانادا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۹۹۵۷

گورهای دسته جمعی و موضوع نسل کشی در کانادا

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، به تازگی گور دسته جمعی شامل ۲۱۵ جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی کودکان بومی «کملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» این کشور کشف شد که این موضوع جنجال‌های بسیاری را به همراه داشت.

سیستم مدارس شبانه روزی کانادا در سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۹۶، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی را در چارچوب برنامه جذب بومیان به جامعه کانادایی به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان مذکور در این مدارس تحت سوءاستفاده، سوءتغذیه و تجاوز قرار می‌گرفتند و براساس گزارش‌ها، ۳ هزار و ۲۰۰ کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست دادند.

پایگاه «گلوب اند میل»، در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که کشف گور دسته جمعی در مدرسه کملوپس، چشم مردم کانادا و جهانیان را بر روی نسل کشی در کانادا گشود.

«پری بلگراد»، رئیس یک موسسه حقوقی، در این باره می‌گوید «مدارس کانادایی که درگیر در جدا کردن کودکان از خانواده، زبان و فرهنگ خود بوده‎اند مرتکب نسل شکی شده‎اند؛ نسل کشی که بر اساس تعریف کنوانسیون نسل کشی، شامل آسیب زدن به کودکان، کار اجباری و مرگ این افراد است.»

اقدام این مدارس در نقض حقوق کودکان بالاترین درجه نقض حقوق کودکانی است که به اجبار جذب این مدارس شده، دفن و از یاد برده شده‎اند.

«پری بلگراد»، می‎گوید «این یک اعتبارسنجی از گفته‌های بازماندگان مدارس است و این موضوع کشور را بیدار کرد؛ این رویداد جهانیان را درباره نسل کشی در کانادا بیدار کرد و کانادایی‌ها اکنون خواستار برقراری عدالت در این زمینه هستند.»

«گلوب اند میل» در ادامه می‌نویسد «پذیرفتن حقیقت به همان سختی است که وجود دارد و اتفاق افتاده است؛ مردم کانادا اکنون از مقام‎های خود در سطح فدرال و محلی خواهان برخورد با این مسئله هستند.»

بیش از ۱۳۰ مدرسه مسکونی در کانادا فعالیت می‌کردند که کمپلوس تنها یکی از آنهاست؛ گام بعدی این است که باید اطمینان حاصل شود تحقیقات درباره این مدارس به روشی صحیح و محترمانه انجام می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 کانادا گورهای دسته جمعی نسل کشی شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه