Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز در بازدید از شهرک صنعتی خوارزمی ماهدشت که به منظور بررسی مشکلات این شهرک انجام شد گفت: بخشی از مشکلات مطرح شده مختص این شهرک است و برخی دیگر به عنوان دغدغه‌های همه تولید کنندگان در جلسات استانی طرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلى افزود: با توجه به وجود بافت روستایی در قسمتی از اراضی این شهرک، با حفظ حقوق ساکنین محلی در کنار سایر مشکلات مربوط به شهرک باید مورد پیگیری قرار گیرد.

او با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید کنندگان در حوزه مسائل مربوط به مواد اولیه و نقدینگی و مقررات زائد موجود در این مسیر است گفت: با وجود تولید عمده مواد اولیه در داخل کشور، تورم امکان تهیه مواد را برای تولیدکنندگان سخت کرده به نحوی که بخش عمده این مسائل ارتباطی به تحریم ندارد.

رئیس کل دادگستری البرز با ابراز امیدواری بر این که با استقرار دولت جدید و حمایت مجلس بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شود افزود: در قوه قضائیه این اعتقاد وجود دارد که بن بستی وجود نداشته و تنها اراده برای حل موانع می‌خواهد.

او کمک به حفظ اشتغال بیش از ٣ هزار نفر توسط دادگستری کل استان در سال گذشته را مصداقی از غلبه اراده بر موانع دانست و گفت: در این مسیر مشکلات ۱۵۰ شرکت نیز از طریق دبیرخانه شورای تحول قضایی دادگستری استان دریافت و در دست پیگیری است.

فاضلى با اشاره به طرح مباحثی در خصوص ناخالصی‌های گندم و ادعای فساد در تهیه مواد اولیه پتروشیمی از طریق بورس که توسط تعدادی از واحد‌های تولیدی مطرح شد افزود: کمیته‌ای برای بررسی مشکلات در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تشکیل و این موضوعات بررسی خواهد شد و یکی از جلسات ستاد به بررسی مشکلات کلی این شهرک اختصاص پیدا مى کند.

رئیس ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی استان البرز استقرار صنایع مختلف از قبیل تولید فرآورده‌های کشاورزی، فلزی، ماشین سازی، پارکت و مبلمان را بیانگر حجم فعالیت‌ها در این مجموعه دانست و گفت: با توجه به اشتغال اقشار مختلف در این مجموعه، در بخش‌های که نیاز به حمایت دستگاه قضایی وجود دارد از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

او حمایت از تولید و ایجاد اشتغال را مسئله اصلی کشور دانست و افزود: نزدیک به ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار‌های سال را با مضامین اقتصادی انتخاب می‌کنند که نشان می‌دهد این دغدغه‌ها برطرف نشده است؛ دادگستری استان در تحقق انتظارات مقام معظم رهبری با همه ظرفیت تلاش کرده و به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال پایدار دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم