Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که این کشور برای تامین امنیت و مدیریت فرودگاه کابل نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به خبرنگاران در پارلمان این کشور گفت که آنکارا قصد ندارد برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نظامیان ناتو از افغانستان، نظامیان بیشتری را به این کشور اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که نظامیان ترکیه‌ای در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در 6 سال گذشته نیز وظیفه تامین امنیت این فرودگاه را به عهده داشتند و افزود که گفت‌وگوها درباره حفظ حدود 500 نظامی ترکیه‌ای مستقر در افغانستان جریان دارد.

ترکیه پیش از این نیز پیشنهاد محافظت و مدیریت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان را مطرح کرده بود و اکنون نیز با آمریکا درباره پشتیبانی سیاسی، لجستیکی و مالی از این ماموریت است.

به گزارش «رویترز»، آکار ادامه داد که پس از نهایی شدن این مسائل، تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد و امروز (پنجشنبه 3 تیر) با هیئت آمریکایی در آنکارا به بحث قرار می‌گیرد.

هفته گذشته نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که جو بایدن و رجب طیب اردوغان در اجلاس ناتو توافق کردند که پس از خروج نیروها از افغانستان، ترکیه نقش اصلی را در تامین امنیت فرودگاه کابل داشته باشد.

روسیه: حضور ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافق با طالبان استکاخ سفید: ترکیه امنیت فرودگاه کابل را تأمین می‌کند/ باوری به عدم‌حمله طالبان نداریمرایزنی دولت افغانستان برای حضور ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابلطالبان: حضور نیروهای خارجی به‌بهانه تأمین امنیت فرودگاه کابل تحمل نمی‌شود

اردوغان پس از اجلاس ناتو به خبرنگاران گفته بود که آنکارا برای تامین امنیت فرودگاه کابل به حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و مالی آمریکا و نیز همکاری پاکستان و مجارستان نیاز دارد.

این درحالی است که طالبان هشدار داده که با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر عنوان و از هر کشوری مخالف است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار افغانستان ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ترکیه اخبار افغانستان برای تامین امنیت فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان