Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:11:14 GMT

۶۴ واحد متخلف در خراسان جنوبی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۲۲۳

۶۴ واحد متخلف در خراسان جنوبی شناسایی شد

حسین پور از مختومه کردن ۱۷۵۶ پرونده در تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۶۴ واحد متخلف شناسایی و ۲۰۵ واحد دیگر نیز تذکر گرفتند.

«حسین حسین پور»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 756 پرونده مختومه شده است، اظهار کرد: میزان محکومیت پرونده‌های تخلف در سه بخش قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات، دارو و درمان ۲۰۱ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۶۷۳ هزار ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در سه ماهه نخست امسال 775 پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات شده است که ۷۹۸ پرونده مختومه شده است.

 

حسین پور با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز تعداد پرونده‌های مختومه به وارده شعب تعزیرات حکومتی استان ۱۰۳ درصد ثبت شده است، افزود: میزان محکومیت متهمان این بخش  ۱۶۹ میلیارد و ۷۰۹ میلییون و ۸۸۷ هزار ریال است.

 

وی با بیان ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی که از مسیرهای غیرمجاز وارد کشور شده و در داخل کشور کشف می‌شود، رتبه نخست این تخلفات بوده است، گفت: حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند از دیگر دلایل محکومیت متهمان بوده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تعداد پرونده های مختومه در بخش کالا و خدمات را 709 پرونده عنوان کرد و گفت: درصد پرونده‌های مختومه به وارده ۱۰۱.۹ درصد است و این متهمان به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۸۰ هزار ریال محکوم شدند.

 

 وی در ادامه گفت: درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور خرید، بیشترین میزان تخلفات را به ترتیب در بخش کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است.

 

حسین پور با بیان اینکه در بخش بهداشت، دارو و درمان هم از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۳ فقره پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است، گفت: در این بخش ۲۴۹ پرونده مختومه شده است.

 

وی نسبت پرونده‌های مختومه به وارده در بخش بهداشت و درمان را  ۱۰۲.۵ درصد عنوان کرد و افزود: میزان محکومیت متهمان در این بخش ۶۰۷ میلیون و ۷۰۶ هزار ریال است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 510 بازرسی توسط 120 اکیپ گشت سیار تعزیرات حکومتی انجام شده است، گفت: در این مدت ۶۴ واحد دارای تخلف شناسایی و ۲۰۵ واحد دیگر نیز تذکر گرفتند.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تعزیرات حکومتی بیرجند خراسان جنوبی پرونده های مختومه تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هزار ریال حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان