Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان‌های خراسان جنوبی ، لرستان ، کرمان امروز در ادامه پنجشنبه‌های بهره برداری از طرح‌های ملی شاهد افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا و ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس بوده اند .

 در هفتاد و پنجمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح های ملی وزارت نفت در سراسر کشور ۲ هزار و ۸۰۹ روستا با ۱۸۱ هزار و ۵۷۶ خانوار و اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان و  ۲۱ شهر با ۲۵۱ هزار و ۶۸۹  خانوار و اعتبار بالغ بر هزار و ۵۰ میلیارد تومان گازدار  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با اعتبار هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان نیز گازرسانی شد.

همچنین ۴ واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان، فارس  و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی (ه) نیز امروز با دستور رییس جمهوری افتتاح شد. که در مجموع اعتبارات این طرح‌ها، ۱۳۷۰۰  میلیارد تومان برآورد شده است.

نکته قابل توجه این است که «گازرسانی» کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد صنایع تکمیلی در روستاها کرده است و این اقدام چه در بعد احداث خطوط اصلی انتقال گاز و به‌طور ویژه در مرحله ایجاد شبکه توزیع با پشتوانه سازندگان داخلی و با به‌کارگیری متخصصان و نیروی کار ۱۰۰ درصد ایرانی انجام می‌شود.

ارزش افزوده ایجاد شده به‌دلیل جایگزینی مصرف گاز به جای سوخت مایع، دستاورد ارزشمند دیگری به واسطه تولید گاز در پارس جنوبی است. تا چند سال پیش به دلیل کمبود گاز مصرف سوخت مایع بالا بود. به گفته وزیر نفت در سال ۹۲ نیروگاه‌ها ۲۷ میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف کردند، اما این عدد در سال‌های اخیر به یک سوم تقلیل یافت و به ۹ میلیارد لیتر رسید که این مقدار باز هم کمتر می‌شود.

رییس جمهور با تاکید بر این که ایران از لحاظ گازرسانی در سطح دنیا به عنوان اولین کشور قرار دارد گفت: کاری است که شرکت گاز و وزارت نفت در کشور انجام داده و موجب افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: در طول این ۸ سال نسبت به ۸ سال قبل گاز رسانی به روستاها ۲۵ برابر شده و این رقم بسیار مهمی است که نشان از خدمت همه مهندسین و کارگران و مدیران بخش گاز کشور است.

وی ادامه داد: در زمینه بخش صنعت هم در این ۸ سال نسبت به ۸ سال قبل ۱۰ برابر شده بنابراین رقم افتخار آمیزی است و نشان می دهد همه برای آبادانی کشور در این ۸ سال تلاش کردند. در دورانی که دوران تحریم شدید و جنگ اقتصادی بخصوص در این ۳ سال و نیم اخیر بوده که البته در کنار آن کرونا و مشکلات دیگر هم کشور بوده است اما این به معنای آمادگی این ملت برای ایثار و فداکاری و توسعه کشور است.

وی گفت: در این دولت  گازرسانی به شهر دو برابر و در روستاها ۳ برابر شده است و این یک تحول بسیار خوبی برای استان کرمان و همه استانها بوده است. در این شرایط اقتصادی سخت کارگران و مهندسان و مدیران ما به وعده خود نسبت به ملت وفا کردند.

روحانی در ادامه افزود: خوشحالیم که هفتاد و پنجمین پنجشنبه افتتاح‌ها فرا رسید و امروز روز افتخار آمیزی برای همه ما بود به دلیل این که بیش از دو هزار و ۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر که متصل به شبکه گازرسانی شده بودند افتتاح رسمی آنها صورت گرفت.

روحانی افزود: امروز رسیدیم به گازرسانی در معیار ۹۵ درصد در سراسر کشور و این آمار در سطح جهان بی نظیر است که در یک کشور ۹۵ درصد مردم از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می کنند و این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخ قاطع به آنهایی است که گوشه و کنار نسبت به دولت تدبیرو امید با بی انصافی حرف می زنند.

در ادامه به جزئیات هر یک از این طرح ها اشاره می شود:

خراسان جنوبی 

پروژه‌های گازرسانی به ۵۲۳ روستا و ۲۸۶ واحد صنعتی استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

 طرح‌های گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی خراسان جنوبی در بیرجند با حضور استاندار و جمعی از مسوولان این استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این آیین گفت: برای اجرای گازرسانی به ۵۲۳ روستای خراسان جنوبی، ۵۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است و با افتتاح این پروژه‌ها جشن پوشش ۹۵ درصدی گازرسانی در خراسان جنوبی را خواهیم داشت.

سید محمود هاشمی افزود: گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی خراسان جنوبی در هشت سال گذشته با جهش همراه بوده است.

در این راستا ۲ هزار و ۸۰۹ روستا با ۱۸۱ هزار و ۵۷۶ خانوار و اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان و ۲۱ شهر با ۲۵۱ هزار و ۶۸۹  خانوار و اعتبار بالغ بر هزار و ۵۰ میلیارد تومان گازدار شدند که سهم خراسان جنوبی ۵۲۳ روستا است.

همچنین ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با اعتبار هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان گازرسانی شد که این تعداد در خراسان جنوبی ۲۸۶ واحد صنعتی بوده است.

لرستان 

طرح گازرسانی به ۲۳۴ روستا و ۲۷۵ واحد تولیدی صنعتی لرستان روز پنجشنبه به صورت ویدیو کنفرانس باحضور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در آیین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: گازرسانی به ۲۳۴ روستا و ۲۷۵ واحد تولیدی با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان و به صورت متمرکز صورت گرفت.

کرم گودرزی گفت: هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر لرستان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در این استان ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۷ درصد مردم لرستان از خدمت گاز برخوردار هستند افزود: همچنین یکهزار و ۹۰۶ روستای این استان گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به ۲۵۰ روستای دیگر نیز درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۳۲ روستای لرستان طی فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازرسانی شده است ادامه‌ داد: هر ۴۶ ساعت یک روستا در این استان گازرسانی شده است که با این اقدامات، لرستان جزو استان‌های سبز محسوب می‌شود. 

گودرزی اضافه کرد: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی، تولیدی لرستان نیز از نعمت گاز برخوردار هستند که یکهزار و ۷۴۶ واحد آن در دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی شد.

کرمان 

 آیین بهره‌برداری همزمان طرح‌های گازرسانی به هشت شهر و ۹۳ روستا و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمان در ارتباط تصویری استاندار کرمان با رئیس جمهوری و وزیر نفت برگزار شد.‌ 

گازرسانی به هشت شهر عنبرآباد، دوساری، ارزوئیه، فاریاب، حور، زهکلوت، ریگان و گنبکی در قالب ۱۸ هزار خانوار شهری، ۹۳ روستا در قالب ۱۴ هزار خانوار روستایی و همچنین ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای هزار و ۲۲۶ کیلومتر شبکه و با هزینه‌ای بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان آغاز شد. 

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، جمعیت تحت پوشش گاز این استان در بخش شهری به میانگین ۹۸ درصدی کشور رسیده و طی هشت سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد. 

رضا فلاح عنوان کرد: طی سال گذشته ۱۳ شهر و ۲۳۹ روستا و ۲۷۰ صنعت استان کرمان زیر پوشش گازرسانی قرار گرفتند. 

فلاح همچنین از افتتاح طرح‌های گازرسانی در پنج شهر دیگر استان کرمان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: سه هزار و ۳۳۰ روستا در این استان واحد گازرسانی هستند که سال ۹۲ تنها ۲۵ درصد آنها یعنی ۴۴۹ روستا از گاز لوله‌کشی بهره‌مند شده و در پایان سال گذشته این رقم به هزار و به ۴۳۳ روستا رسیده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: در بخش روستایی طی دولت یازدهم و دوازدهم رشد ۲۰۰ درصدی گازرسانی در کرمان را شاهد بودیم و گاز یک هزار روستا در این استان برقرار شد. 

فلاح گفت: در مجموع ۸۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ این میزان به ۹۵ درصد برسد.

خوزستان 

طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا روز پنجشنبه به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این طرح به‌منظور شیرین سازی برش سبک‌ ترش و تبدیل آن ‏به محصولات با ارزش ‏افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏ال.پی.جی طراحی و ساخته شده است.

با راه‌اندازی این پروژه نه تنها ارزش ۲۰ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی به میزان پنج درصد افزایش می‌یابد بلکه استمرار تولید در ‏این پتروشیمی تضمین می شوذ.

همچنین با افتتاح این طرح امکان و  تولید ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی بوعلی، سالانه ۳۵۰ هزار تن برش سبک به ‏محصولاتی همچون گازمایع و رافینیت تبدیل خواهد شد.‏  پتروشیمی‌های امیرکبیر و بندر امام (ره) از خوراک تولید شده در این طرح بهره‌مند خواهند شد.‏

در مراسم افتتاح این طرح استاندار خوزستان، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز و واحدهای تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.

برچسب‌ها افتتاح طرح گاز رسانی توسعه اقتصادی پویش هرهفته_الف_ب_ایران نفت حسن روحانی پروندهٔ خبری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح گاز رسانی توسعه اقتصادی افتتاح طرح گاز رسانی توسعه اقتصادی پویش هرهفته الف ب ایران نفت حسن روحانی مدیرعامل شرکت گاز یازدهم و دوازدهم خانوار و اعتبار میلیارد تومان خراسان جنوبی گازرسانی شده واحد تولیدی گازرسانی شد بهره برداری استان کرمان واحد صنعتی گاز رسانی سال گذشته ۲ هزار ۴ هزار برش سبک ۹۵ درصد ۲۱ شهر ۴ واحد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور