Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت پیشبرد امور در لبنان، داشتن هرگونه نقش و مسئولیتی  در وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی در این کشور را رد کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی «حساب دیاب» نخست‌وزیر مستعفی و پیشبرد امور لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تغییر استانداردها و مفاهیم و وارونه جلوه دادن حقایق، کاری نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌که ما در سکوت به کار خود ادامه می‌دهیم و تاکید داریم در سایه بحران کنونی که کشور در حال تجربه آن است، با کسی وارد مجادلات سیاسی نشویم، به آن معنا نیست که در قبال تلاش‌‌ها برای انداختن مسئولیت [شرایط موجود] به گردن این دولت و تحمیل بار اقدامات سیاسی، خصمانه و شبه‌نظامی و شخصی‌‌ که موجب این فروپاشی که لبنانی‌ها امروز بهای آن را می‌پردازد،  نیز سکوت می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «روسیا الیوم» منتشر شد، آمده است که این دولت پیش از استعفا به همه مسئولیت‌های خود عمل و برنامه‌های مشخصی داشت که منافع احزاب مانع از اجرای آن شد در حالی که طرف‌های مالی بین‌المللی به اهمیت، درستی و موضوعیت این طرح‌ها اذعان داشتند و می‌توانست لبنان را در مسیر نجات قرار دهد».

دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که این دولت با تلاش به فعالیت خود ادامه می‌دهد در حالی که یک دولت پیشبرد امور است و منطقا نمی‌بایست به کار خود برای نزدیک به ۱۱ ماه ادامه دهد. لذا از همه کسانی که دست بسته منتظرند که چه پیش آید، می‌خواهد که به وظایف ملی خود عمل کنند. تمام کسانی که عامل ایجاد این بحران اقتصادی در کشور شده‌اند، باید محاکمه شوند.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

این در حالی است که اخیرا پس از مخالفت صریح حزب «حرکة أمل» و حزب‌الله لبنان با استعفا و کنار کشیدن سعد الحریری، همچنین مخالفت «دار الفتوای» لبنان و شخصیت‌های دولت پیشین الحریری با انصراف او از تشکیل کابینه، منابع لبنانی از برداشته شدن گام‌های مثبتی در راستای تشکیل دولت خبر داده بودند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بحران اقتصادی دولت پیشبرد امور تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین