Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه از روز دوم تیر‌ ۱۴۰۰ بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد عملا با عملیات تراش آسفالت باند آغاز شد، از نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در ‌باند ۲۹ راست مهرآباد تا پایان تیر امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم مرادی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ‌و پس از استاندارد سازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان ‌هواپیمایی کشوری و رفع عدم انطباق های ممیزی‌های ایمنی انجام شده از سوی دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، در اواسط خرداد امسال مجوز بهره‌برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه توسط سازمان هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبر و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: بر این اساس و با تلاش‌ همکاران‌ در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برای مدت دو هفته نیز عملیات پروازی بر روی باند ۲۹ راست با حفظ باند ۲۹ چپ انجام پذیرفت تا نواقص احتمالی شناسایی شود و البته به طور همزمان با این عملیات، عملیات بهسازی استریپ باند ۲۹ چپ از تاریخ ۱۸ خرداد  ۱۴۰۰ توسط گروه مشارکت آغاز شد.

وی افزود: از روز گذشته ‌دوم تیر‌ ۱۴۰۰ نیز پس از رفع برخی نواقص استخراجی طی دو هفته گذشته، عملیات تراش آسفالت باند ۲۹ چپ رسما آغاز شد تا ‌این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب پیش برود.

مرادی اظهار کرد: انتظار داریم زمان اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی ۶ ماه ‌زمان ببرد و از اواسط زمستان سال جاری باند ۲۹ چپ آماده بهره برداری ‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: همه ‌مقدمات و الزامات مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری جهت بهره برداری از باند ۲۹ راست به عنوان تنها باند پروازی فرودگاه مهرآباد صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به حذف ۳۳ مانع از ۳۴ مانع پروازی نفوذ یافته در استریپ باند و همچنین نصب سامانه ILS بر روی باند ۲۹ راست اشاره کرد‌.

* نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در ‌باند ۲۹ راست مهرآباد تا پایان تیر

وی درباره سامانه فرود دقیق (ILS) ‌باند ۲۹ راست گفت: ‌تلاش همکاران و متخصصان الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد این است تا سامانه فرود دقیق (ILS) در حال نصب بر روی باند ۲۹ راست هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا با عملیاتی شدن این سامانه، عملیات فرود بر روی باند برای خلبانان شرکت‌های هواپیمایی تسهیل شود و برخی از محدودیت های ابلاغی در بهره‌برداری از باند ۲۹ راست نیز کاهش یابد.

مرادی اضافه کرد: همچنین کمک دیگری که بهره‌برداری از سامانه فرود دقیق خواهد داشت،‌ کاهش فشار کاری همکاران برج و تقرب پرواز مهرآباد است، بر‌اساس وعده مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها به مهراباد، ILS (سامانه فرود دقیق) باند ۲۹ راست تا پایان تیر‌ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار داشت: بی شک اجرای ‌پروژه ملی و بزرگ بهسازی باند ۲۹ چپ که به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی دو دهه گذشته صنعت فرودگاهی نام گرفته است، فقط با همدلی، تشریک مساعی و همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری، نظامی و انتظامی مختلف فعال در صنعت هوانوردی کشور محقق می‌شود.

‌وی یادآور شد: پیشاپیش از مسافران مهرآباد بابت هر‌گونه تاخیر احتمالی به دلیل اجرای عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ پوزش می‌‌خواهم‌.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی فرودگاه مهرآباد سازمان هواپیمایی کشوری سامانه فرود دقیق شرکت فرودگاه ها ناوبری هوایی تا پایان تیر باند ۲۹ راست بر روی باند نصب سامانه باند ۲۹ چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست

شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکل تعارضات محیط زیستی در ۵ استان فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان رفع و درباره ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده و نیز اصلاح و بازنگری حدود و شمولیت ۵ منطقه دیگر تصمیم‌گیری شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

وی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران قدیم | تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل/ عکس
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست