Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم مرادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ‌و پس از استاندارد سازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان ‌هواپیمایی کشوری و رفع عدم انطباق های ممیزی‌های ایمنی انجام شده از سوی دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، در اواسط خرداد امسال مجوز بهره‌برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه توسط سازمان هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبر و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: بر این اساس و با تلاش‌ همکاران‌ در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برای مدت دو هفته نیز عملیات پروازی بر روی باند ۲۹ راست با حفظ باند ۲۹ چپ انجام پذیرفت تا نواقص احتمالی شناسایی شود و البته به طور همزمان با این عملیات، عملیات بهسازی استریپ باند ۲۹ چپ از تاریخ ۱۸ خرداد  ۱۴۰۰ توسط گروه مشارکت آغاز شد.

وی افزود: از روز گذشته ‌دوم تیر‌ ۱۴۰۰ نیز پس از رفع برخی نواقص استخراجی طی دو هفته گذشته، عملیات تراش آسفالت باند ۲۹ چپ رسما آغاز شد تا ‌این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب پیش برود.

مرادی اظهار کرد: انتظار داریم زمان اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی ۶ ماه ‌زمان ببرد و از اواسط زمستان سال جاری باند ۲۹ چپ آماده بهره برداری ‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: همه ‌مقدمات و الزامات مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری جهت بهره برداری از باند ۲۹ راست به عنوان تنها باند پروازی فرودگاه مهرآباد صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به حذف ۳۳ مانع از ۳۴ مانع پروازی نفوذ یافته در استریپ باند و همچنین نصب سامانه ILS بر روی باند ۲۹ راست اشاره کرد‌.

* نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در ‌باند ۲۹ راست مهرآباد تا پایان تیر

وی درباره سامانه فرود دقیق (ILS) ‌باند ۲۹ راست به فارس گفت: ‌تلاش همکاران و متخصصان الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد این است تا سامانه فرود دقیق (ILS) در حال نصب بر روی باند ۲۹ راست هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا با عملیاتی شدن این سامانه، عملیات فرود بر روی باند برای خلبانان شرکت‌های هواپیمایی تسهیل شود و برخی از محدودیت های ابلاغی در بهره‌برداری از باند ۲۹ راست نیز کاهش یابد.

مرادی اضافه کرد: همچنین کمک دیگری که بهره‌برداری از سامانه فرود دقیق خواهد داشت،‌ کاهش فشار کاری همکاران برج و تقرب پرواز مهرآباد است، بر‌اساس وعده مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها به مهراباد، ILS (سامانه فرود دقیق) باند ۲۹ راست تا پایان تیر‌ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار داشت: بی شک اجرای ‌پروژه ملی و بزرگ بهسازی باند ۲۹ چپ که به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی دو دهه گذشته صنعت فرودگاهی نام گرفته است، فقط با همدلی، تشریک مساعی و همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری، نظامی و انتظامی مختلف فعال در صنعت هوانوردی کشور محقق می‌شود.

‌وی یادآور شد: پیشاپیش از مسافران مهرآباد بابت هر‌گونه تاخیر احتمالی به دلیل اجرای عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ پوزش می‌‌خواهم‌.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم مرادی باند 29 چپ مهرآباد باند 29 راست مهرآباد فرودگاه بین المللی مهرآباد سامانه فرود دقیق شرکت فرودگاه ها بهره برداری ناوبری هوایی باند ۲۹ راست بر روی باند باند ۲۹ چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال