Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در دولت مردمی، سیاست‌زدگی و سیاست‌خواهی جایی ندارد .

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی روز پنجشنبه سوم تیرماه در نشست شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با حضور در انتخابات، مردم یکبار دیگر ارزشی بودن و ارزش‌گرا بودن را به منصه ظهور رساندند و پاسخ محکمی به توطئه ها و توهین های دشمنان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدت ها بود که  انتظار دولت انقلابی در وجود انقلابیون در داخل و خارج کشور بود و اکنون این وحدت در بین سه قوه اتفاق افتاد. در درون استان نیز نیاز است یک هم افزایی بین دستگاه قضا و نمایندگان مجلس و حوزه اجرایی ایجاد شود، وحدت و اتحاد رمز پیروی بر مشکلاتی است که سال ها در کشور رسوب کرده است. مردم باید صبور بوده و انتظار نداشته باشند مشکلات سال های گذشته طی مدت اندکی حل شود، اما باید بدانند مسئولین بیکار نمی نشینند و قطعا در راستای رفع مشکلات گام برخواهند داشت. تمام بسترهای رفع مشکلات فراهم است و باید کمک کرد که افراد اصلح در جایگاه ها حضور داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در دولت مردمی، سیاست زدگی و سیاست خواهی جایی ندارد و شایسته گزینی مدنظر است که این تحولات در استان مرکزی نیز اجرا خواهد شد. بهترین افراد با کارنامه و عملکرد خوب با مشاوره و بررسی انتخاب خواهند شد.

موسوی ادامه داد: پسندیده نیست که یک جایگاه برای تصدی توسط یک فرد صدمه ببیند، جایگاه نباید هزینه فردی شود که سوابق و عقبه خوبی ندارد. رفع مسائل و مشکلات مردم نیازمند هم افزایی بین مجلس و قوه قضاییه و اجراست، اجرای برخی قوانین قوه قضاییه نیازمند هماهنگی و همکاری در بین سایر قوا است.

وی شاه کلید رفع مشکلات را شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری دانست و گفت: سالها است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی عنوان می کنند که در این راستا نیز برای اجرای این شعارها نمایندگان باید همکاری لازم را داشته باشند. قوه قضاییه در راستای احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال گام های خوبی برداشته است و این حمایت در ادامه نیز تداوم خواهد داشت.

ربیع اله قربانی، دادستان اراک نیز در این نشست با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد و تقدیر و تشکر از مردم به جهت حضور در انتخابات و با تاکید بر اینکه شیوه کار دستگاه قضا رعایت بی طرفی است، بیان کرد: از جمله مشکلات در راستای اجرای احکام در حوزه حفاری غیرمجاز و خلع ید از کاربری های تعریف شده قانونی است که نیاز است نمایندگان مجلس در این خصوص حمایت لازم را انجام دهند، همچنین حمایت از تولید نیز می بایست در دستور کار نمایندگان استان قرار گیرد. دستگاه قضا نیز در این رابطه حمایت لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی نیز گفت: با شروع طرحی که در مجلس به عنوان رفع موانع تولید کشاورزی مطرح شده، استنباط بنده بر این است که این طرح جامعیت کافی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی را ندارد و باید سیاست گذاری آب در این طرح دیده شود لذا نیاز است ابتدا تمام قوانین در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی بیان کرد: باید در استان مدیران انقلابی و جهادی و هماهنگ روی کار بیایند، معضل دولت فعلی کار نکردن مدیران ناکارآمد بود که این مهم باید در دولت آتی رفع و مورد توجه قرار گیرد، سه قوه باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري استان مرکزی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور صبح امروز دهم اردیبهشت ماه، در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم.

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می‌گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا همواره به دنبال حضور در منطقه هستند و امروز تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست.

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق آن به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراث‌شان نگهداری کرده و می‌کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ ۸ هزار ساله خلیج فارس نیز گفت: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز ۱۰ اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد.

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره‌ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب‌های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی‌ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند.

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد.

کد خبر 6092080

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • دُم خروس بیرون زد!
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان