Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:07:22 GMT

آستانه تحمل افراد بیش از گذشته کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۴۹۰۰

آستانه تحمل افراد بیش از گذشته کاهش یافته است

حجت الاسلام علی خاتمی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس با بیان روایتی از امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) اضافه کرد: افرادی که کارهای مثبتی انجام می دهند، بطور طبیعی آنان را افراد عاقلی می دانیم و به عبارتی عقلایی عمل می کنند، در این میان امام هشتم در قلب همه جای دارد، اما  دوستی زبان کفایت نمی کند و باید به شور به شعور تبدیل شود و بازتاب آن در رفتار و زندگی و مراودات ارتباطات خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) می فرماید که محبت زیاد و دوستی با مردم نیمی از عقل است، هر کسی می خواهد بسنجد از عقلانیت چه میزان بهره دارد، این معیار را امام هشتم اعلام کرده است.

امام جمعه زنجان، با اشاره به عهدنامه مالک اشتر در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: در این نامه امام علی می نویسد که تو را به کشوری با تاریخ روشن و تمدن دیرینه می فرستم مردم به ۲ دسته، مسلمان و غیرمسلمان تقسیم می‌شوند که دسته دوم نیز انسان هستند.

وی  اظهار داشت: یعنی اینکه نسبت به انسانها مسوولیت داریم، باید دلسوز و خیرخواه آنان بود، چون انسان هستند پس دشمن ما نیستند اما متاسفانه آستانه تحملمان کاهش یافته است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: این موضوع بنا بر فرموده امام رضا(ع) نشان می دهد که بهره این افراد، از عقل کمتر است و اگر دوستدار اهل بیت  هستیم، نسبت به مردم دلسوز، خیرخواه بوده و از خدمتگزاری دریغ نکنیم.

وی، با اشاره به برگزاری خطبه های نماز جمعه زنجان در فضای باز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی خاطرنشان کرد: برخی  مسوولان نیز در فضای مجازی نمازجمعه را برگزار می کنند که البته پیش ازاین نیز این مهم  چندان چشمگیر نبود.

برچسب‌ها کرونا امام جمعه زنجان استانداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا امام جمعه زنجان استانداری زنجان کرونا امام جمعه زنجان استانداری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم، امام جمعه جدید شهر میانرود شهرستان دزفول معرفی شد. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در این مراسم گفت: امام جمعه محور وحدت و تحول یک منطقه است.

وی افزود: وقتی مسئولان، مردم و امام جمعه در کنار یکدیگر باشند تلاش می‌کنند که مشکلات را کاهش بدهند.

در این مراسم با تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید طاهر حمیدی، امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید احمد علوی اصل به عنوان امام جمعه جدید شهر میانرود معرفی شد. 

در حاشیه این مراسم، جمعی از مردم شهر میانرود با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول