Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مجتمع نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح شد.

در راستای فعالیت‌های سال‌های اخیر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در زمینه کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان، مجتمع نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بزرگترین مجتمع نوآوری دانشگاهی در استان گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع  امکان استقرار ۲۵۰ فناور و نوآور را دارد و به نوعی زیست بوم فناوری و نوآوری استان محسوب می‌شود.

همچنین این مجتمع به عنوان نخستین مجتمع تخصصی امنیت آب، غذا و انرژی، با هدف تکمیل چرخه علم و فناوری و شتابدهی در راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از تولیدات مبتنی بر تحقیقاتی که توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح و بهره برداری علوم کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مجتمع نوآوری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی