Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی تقی‌پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری گرامی‌داشت بیستمین سالروز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی ۳ رویکرد اصلی را در دستور کار خود قرار داد که شامل به اوج رساندن مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، استفاده از فناوری روز در کشاورزی و مهندسان جوان کشاورزی به جهت دانش گستری در این بخش و نهایتا دانش به عنوان آشکارترین وسیله قدرت و عزت یک کشور که دانش در بخش کشاورزی در اختیار کارشناسان، منابع طبیعی و محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان در خصوص ادامه برنامه‌های اجرای شده در سال گذشته بیان داشت: هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد  ایجاد ۵۰ هزار شغل موثر در کشور بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در این طرح تمرکز بر مشاغل نو ظهور است که قابلیت تبدیل شدن به رویه اصلی در حوزه کسب و کارهای کشاورزی دارد، مشاغل و فعالیت‌هایی همچون دریاپایه، بازارپایه، پرورش و تولید انبوه و مزرعه انبوه جانوران، به اتکا فناوری‌های جدید نظیر حلزون، حشرات، زالو و‌... و فعالیت‌های کشاورزی اقلیم محور که از مسائل مهم در تدوین الگوی کشت هستند‌.

راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی

تقی‌پور در خصوص اشاعه دانش و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی عنوان کرد: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی را به عنوان شبکه خصوصی انتقال دانش و فناوری جدید در محیط‌های کشاورزی  راه اندازی کردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان افزود: این مراکز متشکل از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیستی هستند که در سراسر نقاط کشور سازماندهی شده‌اند و رسالت اصلی این مراکز فراهم آوری دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان کشاورزان به خدمات مورد نیاز   به عنوان زیرساخت اجتماعی طراحی و راه‌اندازی بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: هدف نهایی این است که در هر دهستان حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی را راه اندازی کنیم که‌ وظیفه اصلی این مراکز  انتقال و اشاعه دانش و ارتباط با بهره‌برداران در نزدیک‌ترین نقطه استقرار واحد‌های تولیدی و خدماتی است که همان روستا‌ها و دهستان‌ها هستند.

تقی‌پور افزود: در حال حاصر قریب به ۱۴۰۰ مرکز با بیش از ۵۰۰۰ کارشناس در سطح کشور تشکیل شده‌اند که همه دارای تابلوی متحدالشکل با استفاده از لگوی سازمان نظام مهندسی به جهت اعتمادسازی بهره‌برداران هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان گفت: در‌کنار این مراکز، مراکز دیگری تحت عنوان مراکز تخصصی و منابع طبیعی غیردولتی هم سازماندهی کردیم که راه اندازی ۱۱۳ مرکز انتقال تکنولوژی‌های نوین، ۵۷ مرکز پژوهش‌های کاربردی   در زمره این مراکز است.

وی با اشاره به ضعف نظام آموزش عالی به ویژه در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: نظام آموزش عالی با ایرادات بسیاری مواجه است که مهم ترین آن این است که فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی کارآفرین تربیت نمی‌شوند و این مهم‌ترین چالش ما برای سازماندهی کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست است.

تقی‌پور: توانمندی سازی این کارشناسان  متوجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی شده و تلاش برای این که این ها بتوانند در خدمت بهره برداران باشند از رسالت‌های سازمان است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ق۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی اصفهان محیط زیست شغل رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منابع طبیعی غیردولتی خدمات کشاورزی بخش کشاورزی راه اندازی تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است

محمدرضا خردمند در پاسخ به این که «عمده شکایات مردم به کدام اقدامات پزشکی مربوط است؟» اظهار کرد: در تمام جهان در رشته‌هایی که اعمال جراحی پرخطرتری وجود دارد احتمال صدمه به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل پرریسک بودن اعمال جراحی در حوزه‌های زنان، ارتوپدی و جراحی، شکایات و محکومیت‌ها در این تخصص‌ها نیز بیشتر است اما در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و اکنون بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منشأ اصلی صدمه به زیبایی مردم

وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیل کرده که عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو هستند اداره می‌شود و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوزهای پزشکی هستند اداره و این خدمات زیبایی ارائه می‌شود که دسته دوم، یعنی مراکز فاقد مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی صدمات فوق العاده زیادی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.

عوارض اعمال زیبایی در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است

خردمند با بیان اینکه جبران این صدمات بسیار مشکل و پرهزینه است؛ هشدار داد: صدمات ناشی از جراحی و انجام اقدامات زیبایی در مراکز زیرزمینی و فاقد مجوز و صلاحیت پزشکی، در بسیاری از موارد متأسفانه اصلاً قابل برگشت نیست.

وی با بیان اینکه عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود؛ بیان کرد: باید این مراکز بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی شوند. دامپینگ یا قیمت شکنی، یعنی ارائه خدمات زیبایی با قیمت پایین‌تر از آنچه پزشکان دریافت می‌کنند؛ یکی از دلایلی است که مردم را به انجام جراحی‌ها و اقدامات زیبایی در این مراکز غیرمجاز سوق داده است.

پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی دارند؟

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این که پزشکان عمومی حق انجام اعمال زیبایی را دارند؟: تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از ۹۰ درصد اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور را اداره می‌کنند و بیماران در ابتدای ورود در اورژانس‌ها معمولا توسط پزشکان عمومی معاینه می‌شوند و سپس پزشکان متخصص به ادامه درمان می‌پردازند اما برای ورودشان در حوزه زیبایی، باید کمیسیون تعیین صلاحیت‌ها تعیین تکلیف و حدود وظایف پزشکان را معین کند تا از این نابسامانی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون درمان وزارت بهداشت یا نمایندگان او در محل نظام پزشکی تشکیل شود اما بیش از سه سال است که این کمیسیون تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که پزشکان عمومی برخی اعمال کوچک زیبایی مانند ژل و بوتاکس را انجام می‌دهند و اگر در همین حدود باقی بماند فعلاً منعی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد.

مجازات قصور پزشکی در حوزه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: اگر صدمه به بیمار، محرز شود پزشک باید دیه پرداخت کنند و اگر شکایت انتظامی شود در مراجع انتظامی نیز محکومیت اعمال خواهد شد. همچنین قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت شود مجازات حبس را در نظر گرفته اما سازمان نظام پزشکی معتقد است که این مجازات باید به جرائم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به پزشک محروم نشوند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در قانون سازمان نظام پزشکی، وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته نشده است؛ ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است البته در جرائم مشهور ضابطین قضایی نیز می توانند به موضوع ورود پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای