Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:44:46 GMT

شیوه‌های وقف و نذر به نام امام رضا(ع) تشریح شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۵۱۳۵

شیوه‌های وقف و نذر به نام امام رضا(ع) تشریح شد

به گزارش روز پنجشنبه آستان قدس رضوی مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در این نشست توضیحاتی درباره نحوه مشارکت مردم برای وقف و نذر در حرم مطهر امام رضا(ع) ارائه کرد و گفت: همه دلدادگان به حضرت رضا(ع) می‌توانند با روش‌هایی از جمله مراجعه به سامانه اینترنتی nazr.razavi.ir، شماره‌گیری کد دستوری «ستاره، هشت، مربع(#۸*)»، نصب نرم‌افزار موبایلی «رضوان»، برنامه «آپ» و همچنین شماره حساب‌های رسمی اداره کل نذورات آستان قدس، نذورات خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا اسماعیل زاده افزود: همچنین بستر لازم برای مشارکت مردم در وقف‌های مشارکتی نیز ایجاد شده است و این طرح جدید، می‌تواند مورد استقبال گسترده عموم مردم قرار بگیرد و علاوه بر آن با هدف پاسخگویی به زائران غیرایرانی و جلب مشارکت آنها، امکان دریافت ۳۵ نوع ارز نیز پیش‌بینی شده و این کار در دفاتر نذورت حرم مطهر انجام می‌شود.

۲۱ دفتر نذورات در حرم مطهر

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر ۲۱ دفتر نذورات در ورودی‌های اصلی، صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر امام رضا(ع) نیز وجود دارد، همچنین نذورات دام زنده از طریق دفتر فعال در ورودی پارکینگ شماره سه دریافت می‌شود.

اسماعیل‌زاده افزود: اشیای نفیس و تاریخی همچون تابلوها، تمبرها، سکه‌های قدیمی و مدال‌ها نیز در دفاتر نذورات دریافت و شماره اموال آنها ثبت می‌شود تا به موزه حرم مطهر منتقل شده و برای بازدید زائران به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل امکان دریافت نذورات مردم در دفاتر کانون‌های استانی نیز فراهم شده است ادامه داد: این نذورات ممکن است برای حرم مطهر رضوی یا به طور خاص برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی همان استان‌ها باشد که طبق نیت و خواسته ناذر به آن عمل می‌شود.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی به امکان دریافت صدقات و خیرات و وجوهات شرعی توسط دفاتر نذورات هم اشاره و گفت: در حال حاضر با مشارکت کانون‌های وقف و نذر استان‌ها، طرح «عقیقه» حرم مطهر رضوی نیز در کل کشور انجام می‌شود.

اسماعیل زاده به محل‌های مصرف وقف‌ها و نذرهای مردمی هم اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های توسعه حرم مطهر، طبخ و توزیع غذای مهمانسرای حضرت، تأمین تجهیزات مورد نیاز زائران همچون صندلی چرخدار، وسایل سرمایشی و گرمایشی، سایبان‌ها و زائربرهای برقی، فعالیت های فرهنگی - تبلیغی از جمله توسعه معارف اسلامی، برگزاری برنامه‌های مناسبتی، تهیه قرآن و ادعیه و... از مهم ترین حوزه هایی است که با اتکای به وقف ها و نذورات زائران مدیریت و اجرایی می شود.

وی اجرای طرح‌هایی از جمله تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و نان مهربانی با همکاری بنیاد کرامت را از دیگر محل های هزینه وقف ها و نذرهای مردمی برشمرد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی وقف مشهد آستان قدس رضوی وقف آستان قدس رضوی حرم مطهر وقف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر به مشهد به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج زیارت از نمایشگاه در آستان بقیع که در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپاست، بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، دراین بازدید مسئولین برگزاری نمایشگاه درباره اهداف برگزاری و ویژگی‌های این نمایشگاه به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است در نمایشگاه درآستان بقیع که به همت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری آستان قدس رضوی برپا شده و تا پایان ماه شوال ادامه خواهد داشت، ماکت حرم‌های مطهر ائمه (ع) و اصحاب قبل و بعد از تخریب در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)