Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۶ هزار و ۴۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۳ هزار و ۴۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۹۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۰ هزار و ۷۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۲۶۴ هزار و ۷۲۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، مدافعان سلامت در مقابله با این بیماری با از جان گذشتگی و ایثار به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند، عنوان کرد: تنها راه رهایی از این بیماری و یاری رساندن به مدافعان سلامت، عمل به توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و ضدعفونی کردن و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس