Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ابتکار سنجش حقوق بشر (HRMI) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد عربستان سعودی یکی از ناکارآمدترین و ناامن‌ترین کشورها در جهان از نظر حقوق بشر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "میدل ایست آی"، سازمان ابتکار سنجش حقوق بشر که توسط فعالان، محققان و دانشگاهیان اداره می‌شود، روز پنجشنبه گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در این گزارش نمرات مختلفی برای کشورها از نظر تامین امنیت از سوی دولت، توانمندسازی و کیفیت زندگی درنظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عربستان سعودی درمیان ۳۶ کشور مورد مطالعه از نظر تامین امنیت از سوی دولت از ۱۰ امتیاز نمره ۲.۴ را کسب کرد که این بدترین امتیاز پس از مکزیک محسوب می‌شود.  این امتیاز عربستان سعودی در نتیجه سوابق ضعیف در مورد شکنجه، اعدام، قتل غیرقانونی، مفقود کردن، دستگیری خودسرانه و مجازات اعدام بود.  باوجود اینکه مقامات سعودی ادعا کرده‌اند به دنبال لغو مجازات اعدام هستند اما هفته گذشته وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش جوان شیعه به اتهام داشتن تصاویری از اعتراضات سال ۲۰۱۲ و شرکت در "اعتراضات خشونت آمیز"خبر داد.  در زمینه توانمندسازی، عربستان سعودی باز هم پایین‌ترین امتیاز (امتیاز یک از ۱۰) را در میان ۳۶ کشور مورد مطالعه به دست آورده است.  این امتیاز نتیجه ممنوعیت اعتراضات از سوی حکومت، محدودیت در آزادی بیان و سازمانهای جامعه مدنی و ناتوانی شهروندان در رای دادن یا مشارکت در زندگی عمومی است.  به گفته این سازمان عربستان سعودی در مورد کیفیت زندگی اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است.  این گزارش از سوی فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی مورد استقبال قرار گرفته است.  جولیا لگنر رئیس بخش وکالت در سازمان غیر دولتی القسط ساکن در لندن گفت: گزارش سازمان ابتکار سنجش حقوق بشر کاملا نشان دهنده وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی است.  انتهای پیام؛ 

منبع: دانا

کلیدواژه: عربستان سعودی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت ها دعوت می کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آنها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.

کدام کشورها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آنها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹,۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد