Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:35:43 GMT

امیر قطر برای آیت‌الله رئیسی آرزوی موفقیت کرد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۶۲۸۵

امیر قطر برای آیت‌الله رئیسی آرزوی موفقیت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امشب (پنج‌شنبه) با آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، او در این تماس تلفنی، برای آیت‌الله رئیسی آرزوی موفقیت کرد و طرفین در خصوص روابط دو جانبه و چشم‌انداز توسعه و تقویت آن گفت‌و‌گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» روز شنبه گذشته نیز در پیامی پیروزی «ابراهیم رئیسی» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تبریک گفته بود.

آیت الله رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: پیوندهای میان دو ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند.

رئیس جمهور منتخب ارتقای مناسبات دوجانبه در دوران فشار و تحریم را ضامن پایداری روابط دو کشور دانسته و تاکید کرد: «امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است که می‌تواند « صلح و ثبات » را برای کشورهای منطقه و « آرامش و رفاه » را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.

رئیسی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت جدید، همسایگان ایران خواهند بود، « هم‌افزایی» میان « مناسبات سیاسی» و « تعاملات اقتصادی» ایران و قطر را الگوی مناسبی برای تحقق « همگرایی اقتصادی منطقه‌ای » عنوان کرد.

رئیس جمهور منتخب در پایان این گفتگوی تلفنی افزود: « ثبات و پایداری امنیت جمعی» در گرو به صفر رساندن مداخلات بیگانگان در مناسبات منطقه‌ای است.

جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۰ هزار رأی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر رئیسی تماس تلفنی جمهوری اسلامی ایران تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر