Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون از تلاش‌های «عبدالحمید دبیبه»  نخست وزیر لیبی برای برقراری ثبات و گذار سیاسی در این کشور حمایت کرد.  دو طرف ضمن بررسی نگرانی‌های امنیتی در لیبی پیرامون اهمیت برگزاری انتخابات ملی این کشور در ماه دسامبر رایزنی کردند.  

نخست وزیر انگلیس همچنین از بازگشایی دفتر اروپایی شرکت ملی نفت لیبی در لندن استقبال کرد و دو طرف خواستار گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون لیبی را تشویق کرد تا توافق اقلیمی پاریس را تصویب و ابراز امیدواری کرد که نماینده این کشور در کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی کلاسکو در ماه نوامبر شرکت کند.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف‌های جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شده است؛ دولت «وفاق ملی» لیبی مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل است، اما کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت می‌کنند.

روند پایان دادن به اختلاف‌های داخلی که ریشه در حضور نیروهای خارجی در لیبی دارد، از دوشنبه و با اعلام واشنگتن مبنی بر مذاکره با برخی از احزاب مهم این کشور در خصوص خروج نیروهای خارجی و نیابتی از لیبی، پیش از انتخابات برنامه‌ریزی شده برای پایان دسامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله جدیدی شده است. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی ۲۴ دسامبر (سوم دی ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

دیروز دومین کنفرانس لیبی با حمایت سازمان ملل متحد و آلمان در برلین برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست روند سیاسی در لیبی، انتخابات ۲۴ دسامبر و موضوعات امنیتی در این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

برچسب‌ها لیبی بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیبی بوریس جانسون انگلستان لیبی بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است