Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:46:48 GMT

انباشت رسوبات تنها دلیل کاهش آب در تالاب نیست

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۶۴۵۳

انباشت رسوبات تنها دلیل کاهش آب در تالاب نیست

دنیامالی گفت: تنها دلیل کاهش آب انباشت رسوبات نیست بلکه عقب نشینی آب دریا از عوامل تاثیر گذار بر این روند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «احمد دنیا مالی » عصر امروز (پنجشنبه، 2 تیر) در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت لایروبی شنبه بازار روگا در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: لازم است اطلاع رسانی مناسب برای مردم و سازمانهای مردم نهاد صورت گیرد تا ابهامی در این خصوص باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم انزلی در مجلس تصریح کرد: به علت آلودگی زیاد شنبه بازار روگا ما در این رودخانه سرکولاسیون آب نداریم و روگا مسدود است. در عکس های هوایی این مناطق، کلیه شبکه های مویرگی تالاب از قبیل کانال های آب و رودخانه های منتهی به تالاب با رنگ قهوه ای مشخص شده اند.

 

وی در این جلسه تنها لایروبی را علاج کار ندانست و گفت: باید دید در بالادست آبخیزداری انجام می شود و پساب واحد های صنعتی و شیرابه های محل دفن زباله سراوان به تالاب انزلی نمی ریزد و آیا این املاح معمولی است یا خیر.

 

*لایروبی تالاب و آب بندانها تخریب محیط زیست نیست

«وحید خرمی » تخریب بافت طبیعی را به معنای تخریب محیط زیست دانست و تصریح کرد: لایروبی تالاب و آب بندانها تخریب محیط زیست نیست بلکه عامل تهدید را حذف می کند و مزاحمتی برای محیط زیست ندارد.

 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به اهمیت تالاب انزلی در کشور و مجامع بین المللی جایکا مشاور محیط زیست در طرحی که برای 2030 و 10 سال آینده ارائه  کرده( طرحی که برای احیاء و کمک به بهبود تالاب است ) که در بند هایی از آن لایروبی تالاب را مضر دانسته و دستگاه قضا نیز به استناد به این بندها گفته است در لایروبی تالاب احتیاط کنید.

 

وی متذکر شد: آب منطقه متولی آبراهه ها، آب بندانها، رودخانه ها و ... است و تجربه نشان داده لایروبی این عرصه ها با رعایت التزامات برای حفظ محیط زیست ضروری است.

 

خرمی با اشاره به اینکه برای آنکه در تالاب و آب بندانها آب داشته باشیم باید رسوبات و مواد لایروبی شده که از بستر این عرصه ها خارج شود گفت خاطر نشان کرد: از دستگاه‌ها و نهادهایی که می خواهند عملیات لایروبی انجام دهند، می خواهیم فایل اجرایی طرح های خود را به ما ارائه دهند.

 

خرمی تصریح کرد: نباید مواد لایروبی شده برای گسترش ساحل استفاده شود این عمل تجاوز به بستر است و نهادهایی که بخواهند سازه هایی که در حریم بستر احداث شده اند را تخریب کنند به حکم قضایی نیاز دارند.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: نجات تالاب انزلی ساماندهی تالاب انزلی احیای تالاب انزلی لایروبی تالاب آب بندانها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد