Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، هیاتی از ایران به ریاست  «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان در جریان سفر رسمی به اسلام‌آباد با همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

«محمد صادق» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با فرستاده ویژه ایران، ما درباره مذاکرات صلح و وضعیت امنیتی در افغانستان گفتگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافق شد تا مکانیزم‌های جدیدی را در راستای ایجاد یک فضای امکان پذیر برای گفتگوهای صلح در حال انجام و کاهش خشونت مورد پیگیری قرار دهیم.

گفتنی است، نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در اسلام‌آباد با  «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و طرفین پیرامون تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای از جمله کمک به صلح افغانستان رایزنی کردند.

این دومین سفر طاهریان فرد به پاکستان در مقام نماینده ویژه وزیرامورخارجه در امور افغانستان محسوب می‌شود. وی اواخر آبانماه سال گذشته در جریان یازدهمین سفر رسمی محمدجواد ظریف به پاکستان وی را در این سفر همراهی کرد.

محمدصادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان نیز برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران اواخر اسفند گذشته به تهران سفر کرد.

برچسب‌ها محمدابراهیم طاهریان فرد جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان امور افغانستان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل، با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی دیدار کرد.

روزنامه دیلی شهادت ، رسانه رسمی حزب اسلامی آورده است کاظمی قمی به همراه سید حسن مرتضوی معاون سفارت و هیئت همراه با حکمتیار دیدار داشته است.

این روزنامه نوشته است که دو طرف درباره وضعیت کشور و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش ایراف، این دیدار در حالی انجام شده که طی هفته‌های گذشته تنش بین حکمتیار و مقامات دولت طالبان افزایش یافته بود.

پیش از این نیز، کاظمی قمی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار داشته است.

 در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت منطقه‌ای و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار کاظمی قمی ضمن تشکر از حکومت سرپرست برای رفع موانع رسیدن آب هیرمند به سیستان، آب را یک عامل مهم در گسترش روابط دوجانبه عنوان کرده بود.

همچنین در این دیدار بر گسترش روابط حسنه براساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضایی دوستانه تاکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند