Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخست‌وزیر کانادا با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی در توییتی گفت که این کشور از تدابیر لازم برای "اجرای عدالت" استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: خانواده و عزیزان قربانیان پرواز PS752 لیاقت دریافت پاسخ دارند و ما از تمام تدابیر لازم برای اجرای عدالت استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با ادعای اینکه مقامات نظامی ایران مسئول حادثه برای هواپیمای اوکراینی هستند، در توییت دیگری نوشت: ایران باید پاسخ‌هایی به عزیزان قربانیان و جهان ارائه دهد. کانادا تلاش می‌کند به طور کامل برای ساقط کردن هواپیما و آسیبی که ایران به خانواده‌ها و قربانیان زده تاوان بگیرد و خواهان جوابگویی کامل در بسترهای بین‌المللی است.
محسن بهاروند معاون حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به دولت کانادا در واکنش به ادعاهای دولت کانادا از جمله تهدید نخست وزیر این کشور در خصوص ارجاع این پرونده به دیوان بین المللی دادگستری گفته بود: این اظهارات ناپخته بیش از آنکه مبنایی در دنیای واقعی صنعت هوانوردی داشته باشد، به دلیل فشارهایی گفته می‌شوند که در واقع خود سیاستمداران کانادایی منشا آن هستند. آنها انتظار داشتند از این جریان برای خود موقعیتی در افکار  عمومی ایجاد کنند که البته نتوانستند. شخصا هیچ نگرانی از این تهدیدات بی مبنا ندارم. ایران تعهدات خود را مطابق حقوق بین الملل انجام داده و در ادامه نیز در زمان‌بندیهای خود و بتدریج در حال پیگیری و اجرای آن‌میباشد.
معاون حقوقی وزارت خارجه افزود: به اندازه کافی از تخصص و اسناد و شواهد برخوردار هستیم که بتوانیم در هر مرجعی به راحتی و به صورت کاملا مستدل و قانونی روشنگری های لازم را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران هواپیما اوکراینی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

 کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901682

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد