Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدادی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران ایرنا و ایسنا که عصر چهارشنبه در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان‌غربی جان باختند، به خبرنگار ایرنا، گفت: قواعد و قوانینی بری استانداردهای سرنشین و ماشین وجود دارد که باید رعایت شود. ما در معاونت مطبوعاتی به زودی در قالب بخشنامه‌ای این موضوع را ابلاغ خواهیم کرد تا دستگاه‌هایی که میهمان می‌پذیرند همان طور که نگران غذایی هستند که مسموم نباشد حتما باید از استاندارد بودن وسایل نقلیه و جابجایی مسافران نیز مطمئن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چیزی که مسلم است ما استانداردهای استفاده از وسائل حمل و نقل را در کشور داریم اما بی‌توجهی و عدم رعایت این استانداردها در این حادثه تقریبا مسجل شده است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر دستگاه مربوطه سازوکاردرست استفاده از خودروی استاندارد برای اعزام خبرنگار را رعایت می کرد و این اتفاق می‌افتاد ماجرا فرق می‌کرد، افزود: هرچند هنوز جزئیات کامل ماجرا مشخص نیست اما آنچه از گزارش‌های اولیه آمده است قصوری صورت گرفته است.

خدادی گفت: آنچه از ما برمی‌آید اینکه کارگروه پیگیری و حقوقی تشکیل بدهیم و موضوع را کامل پیگیری کنیم اما مهمتر از آن این است که نگذاریم این اتفاق تکرار شود. یعنی سراغ دستگاه ها برویم و آنها را ملزم به رعایت استانداردها کنیم.

وی همچنین درباره اعزام خبرنگاران در شرایط کرونایی هم گفت: اینکه رسانه‌ها تشخیص بدهند خبرنگار خود را از مرکز اعزام کنند یا از خبرنگار محلی خود برای پوشش برخی رویدادها استفاده کنند، به تشخیص خود رسانه ها بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیران‌شهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیران‌شهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم‌انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها بهشت زهرا محمد خدادی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا محمد خدادی ایرنا بهشت زهرا محمد خدادی ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سمیعی مطرح کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ از حریق یک واحد تجاری (کارگاه چوب بری) در جاده مخصوص تهران - کرج مطلع شدیم.

وی افزود: برای اطفای حریق و امداد رسانی به این حادثه ۲۱ نیروی آتش نشان به همراه یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری آب و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

سمیعی بیان کرد: این حریق در کارگاه چوب بری به متراژ حدوداً ۵۰۰ مترمربع شعله ور و با تلاش آتش نشانان حریق کاملاً مهار و موقعیت حادثه ایمن سازی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه با حضور به موقع آتش نشانان از سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری شد، عنوان کرد: این حادثه مصدومی در بر نداشت.

کد خبر 6087177

دیگر خبرها

  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم