Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکلات تامین نهاده های دامی کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: مشکلات تامین نهاده های دامی نسبت به ماه های اخیر افزایش پیدا کرده است چرا که بنابر آمار ۳۰ درصد نهاده از طریق سامانه بازارگاه و ۷۰ درصد از بازار آزاد تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو کاه گندم به ۳ تا ۴ هزار تومان، یونجه ۶ هزار تومان و ذرت علوفه ای یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است که با این وجود پیش بینی خوبی برای آینده بازار نداریم.

عالی با بیان اینکه قیمت تمام شده دام روزانه در حال تغییر است، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک‌۷۰ هزار تومان و دام سنگین ۶۵ هزار تومان است، درحالیکه گوسفند با نرخ ۵۰ هزار تومان و گوساله ۴۵ هزار تومان خرید و فروش می شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب، سطح زیرکشت علوفه کاهش چشمگیری داشته است که با این وجود تولید در فصل پاییز و زمستان دچار مشکل می شود.

به گفته وی، گرچه قیمت هر کیلو دام سبک به ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان و گوساله ۴۸ هزار تومان رسیده بود، اما هم اکنون قیمت دام سبک به ۵۰ هزار تومان و گوساله ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است که با این وجود دلالان سود اصلی را می برند.

این مقام‌مسئول در واکنش به عرضه گوشت با نرخ بالا در بازار بیان کرد: هر کیلو گوشت گوسفند با نرخ ۱۶۰ هزار تومان و در برخی مناطق ۲۰۰ هزار تومان عرضه می شود که با این وجود دلالان و واسطه گران در تامین‌نهاده و گوشت سود اصلی را می برند چرا که بر مبنای قیمت دام زنده، نرخ فعلی گوشت غیرمنطقی است.

به گفته وی، با توجه به گرانی نهاده دامی و نبود نقدینگی لازم، دامدار چاره ای جز ارسال بره های مولد به کشتارگاه ندارد چرا که در شرایط فعلی برداشت کاه، کلش و ذرت علوفه ای‌ به سبب خشکسالی با کمبود و گرانی روبرو شده است.

عالی در پایان با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی تولید دام و گوشت کشور نیست، تصریح کرد: در شرایط کنونی همزمان با فصل برداشت، قیمت کاه، کلش و ذرت علوفه ای نسبت به قبل ۳ برابر رشد داشته است که با این وجود نمی دانیم در پاییز و زمستان قیمت به کجا برسد. همچنین با آزادسازی قیمت سبوس، قیمت به ۵ تا ۶ هزار تومان رسیده که با این وجود آینده روشنی را برای تولید متصور نیستیم.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه بازارگاه نهاده دامی قیمت دام هزار تومان تامین نهاده تومان رسیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز