Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:12:48 GMT

شروع به کار کارگروه‌های تخصصی دیوان عدالت اداری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۶۳۹

شروع به کار کارگروه‌های تخصصی دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته قوه قضائیه با دستور رئیس دیوان عدالت اداری به منظور تحقق اهداف تحولی در دیوان عدالت اداری و با بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو با تکیه بر قواعد علمی و تخصصی و حل موضوعات و مشکلات مبتلابه دیوان، کارگروه‌های تخصصی با حضور قضات و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در معاونت حقوقی، پژوهش و پیشگیری دیوان عدالت اداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه‌ها، تشخیص علل و برنامه ریزی برای تحقق اقداماتی در تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور اصلاح مقررات و اصلاح فرآیندهای اداری، بهبود رسیدگی در دیوان و تسریع در اجرای احکام و پیشگیری است که همگی باعث تأمین حقوق عامه و دولت می‌گردد. همچنین هدف دیگر از این تعامل زمینه سازی برای حل مشکلات مردم در درون دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به مراجعه به دیوان است.

در ادامه گزارش آمده است، از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه‌ها یافتن عوامل مؤثر بر شکل گیری شکایت به دیوان عدالت اداری است که باعث کاهش ورودی پرونده و تأثیر مستقیم بر کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم از تأمین حقوق آنها می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، تقویت نقش نظارتی دیوان عدالت اداری بر دستگاه‌های اجرایی، سرعت بخشیدن به رسیدگی و اجرای حکم به نحوی که با همکاری دستگاه‌های اجرایی فرآیند رسیدگی و اجرای احکام دیوان و تأمین حقوق مردم به سهولت انجام شود و از طرح دعاوی تکراری و غیر ضروری پیشگیری شود، از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه‌ها می‌باشد.

در این گزارش آمده است ۱۲ کارگروه با حضور ۴۲ نفر از قضات متخصص در موضوعات مربوط به همان کارگروه تشکیل گردیده که بر مبنای اهداف و وظایف تخصصی در حوزه‌های «تأمین اجتماعی» و «حوزه روابط کار» «تخلفات اداری کارکنان، تخلفات انتظامی، هیأت‌های علمی و هیأت گزینش»، «حقوق اداری و مقررات استخدامی»، «بازنشستگی»، «فرهنگی، آموزشی و بهداشتی»، «موارد خاص (شکایات پر تکرار)»، «ایثارگران و نیره‌ای مسلح»، «اراضی، شهرداری و شوراها»، «منابع طبیعی، معادن و محیط زیست»، «مالیاتی، گمرک، تعزیرات، پولی و بانکی» و «حمایت از تولید» به فعالیت خواهند پرداخت.

کد خبر 5243695

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه دیوان عدالت اداری قوه قضاییه هفته قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه انتخابات 1400 محیط بان وزارت آموزش و پرورش میراث فرهنگی سیدابراهیم رئیسی داوری تهران شهر تهران آتش سوزی دستگاه های اجرایی دیوان عدالت اداری کارگروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار دستیار گل‌محمدی در تراکتور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمک مربی بدنساز تیم پرسپولیس که از تیم ملی بسکتبال به جمع سرخپوشان ملحق شد تا همراه با پپه لوسادا کارهای بدنسازی سرخپوشان را انجام دهد، کارش را در تیم جدید خود استارت زده است.

به گزارش ورزش سه، تشکری‌نیا بعد از حضور حمید مطهری به کادر سرخپوشان تبریزی ملحق شده تا تیم دستیاری یحیی گل‌محمدی تراکتور با حضور او، مطهری و عسگری کامل شود.

این مربی جوان احتمالا برای بازی با فولاد خوزستان هم راهی اهواز خواهد شد تا اولین تجربه خود را با تراکتور پشت سر بگذارد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902655

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • شروع کار دستیار گل‌محمدی در تراکتور