Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید طیب جواد، سفیر افغانستان در روسیه، که در یک مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک صحبت می‌کرد، گفت کشور‌های منطقه نباید منفعلانه منتظر بماینند که آینده در افغانستان چه می‌شود.

او  گفت که باید کشور‌های دوست در همکاری با افغانستان برای شکل‌دادن یک آیندۀ خوب همکاری کنند و منتظر اینکه چه اتفاق خواهد افتاد نمانند: «از دوستان خود در منطقه میخواهیم که به جای اینکه منتظر بمانند تا آینده در افغانستان چه می‌شود، با نظام و مردم افغانستان همکاری کنند تا آینده را ما شکل بدهیم، منتظر آینده نمانیم و با هم کار کنیم تا در آینده شاهد یک افغانستان امن، آزاد، مستقل و مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک، در دوستی با خود، منطقه و جهان باشیم و زمینه این فراهم نشود تا گروه‌های افراطی و تروریست نه تنها جان مردم افغانستان را تهدید کنند بلکه به یک خطر برای منطقه و جهان تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفیر افغانستان در روسیه افزود در صورتی که کشور‌های منطقه به پیشرفت روند صلح افغانستان کمک لازم را نکنند، دوام جنگ در افغانستان به قتل افغان‌های بی‌شمار و ایجاد خطر برای کشور‌های منطقه منجر خواهد شد.

جواد در ادامه گفت طالبان برنامه بدیل و مشخص ندارند و تنها چیزی که بلد استند مخالفت است.

او در پاسخ به سوالی در مورد مخالفت طالبان با کمک ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل گفت: «طالبان با همه چیز مخالف‌اند، به جز اینکه بکشند و بخواهند با زور بیایند با هیچ چیز دیگر موافق نیستند. مشکل ما همین است. اگر با ترک‌ها موافق نیستند، پس ایرانی‌ها بیایند، یا یک کشور دیگر بیاید. راه حل چیست؟ طالبان هیچ پیشنهاد سازنده برای تامین صلح در افغانستان ندارند».

این دیپلمات اضافه کرد افزود طالبان هنوز به گزینۀ پیروزی نظامی فکر می‌کنند که اشتباه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه طالبان دولت افغانستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی