Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای گرانقدر این قوه اظهار کرد: تقویت خداخواهی و خداجویی در بین مردم یکی از ویژگی‌های شهدا بوده چرا که خداجویی امری فطری است. 

وی با بیان اینکه نگاه به مزار شهدا بستری برای خداجویی بوده و انسان را به ایثار و مروت دعوت می‌کند، افزود: شهدا صفات الهی را در جامعه متجلی کرده و اسما الهی را در زمین تجلی  و تابش صفات و اسما الهی در زمین بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه شهید بهشتی در سال ۵۹ سلسله‌ای از مواضع فکری را در حزب جمهوری اسلامی بیان می‌کردند، گفت: آیت‌الله بهشتی در جلسه چهارم به عقل اشاره کرده که می‌توان با استدلال عقلی به خدا رسید اما در جلسه پنجم پیام عاشقی را با عبارت «جوانان بیایید عاشق شویم» در بین مخاطبین مطرح کرد. 

وی با بیان اینکه بهشتی معتقد بود که خدا را باید در دل نشاند تا مانع ورود بیگانگان در دل شد، تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود می‌توان با عاشقی راه صدساله را یک شبه طی کرد و فاصله ایجاد شده را به قدر زیادی کاهش داد تا خدا در دل انسان بنشیند چراکه اگر خدا در دل نشست جامعه اخلاقی‌ می‌شود. 

خلیلی با بیان اینکه تمام خواسته‌های یک ملت در شخصیت بهشتی متجلی بود و تبدیل به وجدان جمعی شده بود، گفت: امروز با حقوق بشری مواجهیم که جای شهید و جلاد را تغییر می‌دهد و به دروغ خود را مدافع حقوق بشر می‌داند. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تاریخ که همیشه جلادان جای مظلومین نشسته تا خود را حافظ حقوق بشر معرفی کنند، بیان کرد: بهشتی همیشه عدالت عمومی را بر عدالت فردی ترجیح می‌داد و در میان مردم بودن را به مسؤولیت رسمی ترجیح می‌داد . 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به بهشتی فرمود که حضور او در تشکیلات قضایی واجب عینی بوده تا نظام نوین قضایی ایجاد کند، گفت: بهشتی معتقد بود مردم باید در ساختار قضایی بدون لکنت زبان سخن بگوید و مردم بدون هیچ مشکلی در آن حضور یافته و از مشکلات خود بکاهند. 

خلیلی با اشاره به جلادانی که در تاریخ  در میان مردم فتنه مظلومیت راه می‌انداختند، تصریح کرد: تغییر جایگاه مظلوم و جلاد مختص این دوره نیست و همیشه تاریخ وجود داشت و بهشتی نیز مظلومی بود که همچون مولایش علی(ع) مورد جفای فتنه مظلومیت جلادان قرار گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید حقوق بشر گیلان قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، نماینده منتخب شهرستان‌های رشت خمام در این مراسم گفت: شهدای مدافع سلامت با ایثار و تلاش شبانه‌روزی جان خود را برای سلامتی و زندگی مردم فدا کردند، نام و یادشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.
مهدی فلاح افزود: پرستاران در روز‌های سخت در کنار مردم بودند و آرامش و آسایش خود و خانواده هایشان را فدای سلامت آحاد مختلف جامعه کردند.
شهیدراحله روشنگر ۸ فروردین ۱۴۰۱ در اثر ابتلاء به کووید ۱۹، به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد