Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:51:42 GMT

مراتع دراک در آتش می‌سوزد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۷۳۵

مراتع دراک در آتش می‌سوزد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: عملیات اطفای آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که از ساعت یک بامداد امروز_ چهارم تیرماه_ آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

محمدهادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا آتش‌نشانان ایستگاه‌های سه، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ برای اطفای این حریق اعزام شدند، اظهار کرد: گسترش آتش سریع بود و شعله‌های آن به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت بخش‌هایی از مراتع را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، ۶۰ آتش‌نشان متخصص، ۳۰ آتش‌نشان داوطلب و نیروهای ارتش، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم به مدت ۱۰ ساعت است که مشغول اطفای این حریق هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز، خاطرنشان کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه عمدتاً از ادوات سبک و به صورت نفری برای اطفای حریق استفاده می‌شود و همین سرعت پیشرفت عملیات را کاهش می‌دهد.

قانع افزود: هم‌اکنون بخش اعظمی از حریق اطفا شده است، اما به دلیل آتش‌سوزی چندین دره کوهستان دراک، عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این حادثه با وقوع چند عملیات دیگر از جمله حریق بزرگ کارگاه بازیافت در سلطان‌آباد و حریق گسترده ارتفاعات در جاده شیراز- داریون همزمان شده و هشت ایستگاه عملیاتی را درگیر کرده است.

کد خبر 503007

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوهستان دراک شیراز شهرداري شيراز آتش نشاني رئیس سازمان آتش نشانی شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی

هادی عیدی‌پور با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

او همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی ۲۳ واحد‌عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه