Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: فاصله گرفتن مدیران از مردم، از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (چهارم تیرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی است. آن فقیه حکیم و بصیر در کنار همه خدمات خود، بنیان‌گذار نظام قضایی در جمهوری اسلامی بود، به همین خاطر هفته اول تیرماه هفته قوه قضائیه نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‏‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و نیز قضات شهید و ضابطان انتظامی، امنیتی و قضایی که در راه گسترش امنیت و عدالت به شهادت رسیدند، عنوان کرد: از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوه قضائیه این است که این قوه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‏‌تواند حق را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کنند.

خطیب نماز جمعه ابهر تاکید کرد: برطرف کردن تعارض قوانین و اصلاح منطبق نبودن رأی دادگاه‏‌های بدوی با دادگاه‏‌های بعدی، تهیه برنامه جامع عملیاتی برای ارتقای قوه قضاییه، دور بودن احکام دادگاه‏‌ها از سهل‏‌انگاری و سهل‏‌گیری، به حداقل رسیدن مجازات زندان، مراقبت از حفظ آبروی اشخاص، پرهیز از ذکر نام متهمان قبل از اثبات جرم، تربیت انسان‏‌های صالح به‏ خصوص برای مناصب مدیریتی، پیشگیری از جرم، تاکید  بر لزوم پیشگیری از جرم در قوه قضائیه و ورود دستگاه قضایی در موضوعات مرتبط با حقوق عامه و مسائل زندگی روزمره مردم، از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری از این قوه است.

رحیمی در ادامه به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری و شوراها اشاره کرد و افزود: انتخابات ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب‌هایش پایان یافت و بیش از ۴۸ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲ درصد به رئیس‌جمهور منتخب رای دادند.

امام‌جمعه ابهر با یادآوری اینکه بدون تردید مهم‌ترین بحث در این انتخابات که اصلی‌ترین ویژگی آن نیز به شمار می‌رود، کاهش مشارکت مردم است، ادامه داد: از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به وضعیت کرونایی، مدیریت ضعیف دولت در هشت سال گذشته، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم، جنگ روانی و رسانه‌ای بی‌امان دشمن و پیاده‌نظام، سیاه‌نمایی خودی‌ها در داخل کشور ، مدیریت ضعیف فرآیند انتخابات به‌ویژه در روز ۲۸ خرداد و پس از آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه این انتخابات «نه» بزرگ ایرانیان به جنگ احزاب تحریم بود، خاطرنشان کرد: جریانی که در خارج و داخل کشور، متشکل از سلطنت‌طلبان، منافقان، شخصیت‌ها و رسانه‌های استکباری، بریدگان داخلی، جریان ملی‌گرای داخلی و برخی عناصر کم‌جنبه و ناسپاس که به بهانه  احراز نشدن صلاحیت، اعلام مشارکت نکردن در انتخابات کرده بودند، در شبکه‌های مختلف خود سخن از مشارکت ۲۰ درصدی و امثال آن داشتند اما با مشارکت کنونی، به شدت عصبانی شده و سخن به ناسزاگویی علیه ملت ایران گشودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان نماز جمعه انتخابات ۱۴۰۰ قوه قضائیه جمعه ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است

به گزارش خبرنگا مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس گفت: موضوع اصلی در عملیات «وعده صادق» تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده نیست، مهم اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به منویات رهبری، اظهار کرد: امروز در دنیا، چالش‌های رسانه‌ای بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن تأثیر گذار است.

امام جمعه پردیس افزود: امروز امپراطوری های دنیا در حال شکست خوردن است، حضور رسانه ای دشمن در حال متلاشی شدن است و آن طور که دشمن می‌خواهد روایت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز حصر شکسته شده و شاهد هستیم که تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در مسئله فلسطین در غرب به ویژه آمریکا به راه می‌افتد.

امام جمعه پردیس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به شعار سال اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در جهش تولید بسیار اهمیت دارد، تولید، حیثیت و شخصیت یک ملّت است و مشارکت مردم در جهش تولید این حیثیت ایران را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 6089074

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است