Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین ضمن بازدید از روند اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین روز جمعه به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، فرماندار و امام جمعه آبیک از نحوه اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در این بازدید ضمن تقدیر از پیگیری و تلاش خوب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و تسریع در کار اظهار داشت: خوشحالیم که این طرح مهم ملی در حال تکمیل شدن است و ما به تعهدات خود عمل خواهیم کرد تا رضایت مردم جلب شود.

جمالی پور تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به استان برای ما اهمیت زیادی دارد و حجم کار هم بسیار سنگین بود که اگر تعامل و همکاری استانی نبود شاید نمی توانستیم شاهد پیشرفت فیزیکی مطلوب آن باشیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با ورود بخش خصوصی برای اجرای فاز بعدی پروژه از آبیک به قزوین یکی از مطالبات مردم استان در حوزه منابع آبی برآورده شود.

  در ادامه یدالله ملکی مدیرعامنل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار داشت: دو پروژه مهم در قسمت شمال استان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در سال ٩۶  کلید خورده که برآورد احداث خط اصلی در ابتدا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ملکی بیان کرد: با طولانی شدن طرح بدلیل تامین نشدن اعتبارات لازم و افزایش هزینه ها در حال حاضر تکمیل این طرح بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از منابع دولتی قادر به تامین آن نیستیم و باید بخش خصوصی را وارد کار کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: کیفیت آب شرب مردم شهرستان آبیک در سالهای گذشته مطلوب نبوده و یکی از مطالبات دیرین مردم تامین آب گوارا و استاندارد است که اجرای این طرح این خواسته را تامین می کند.

وی گفت: پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول  ۱۷.۵ کیلومتر در حال حاضر ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰  میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده و در صورت تامین اعتبارات لازم، آبرسانی به آبیک در تابستان افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است و تاکنون چند متقاضی آمادگی خود را اعلام کرده اند که در حال بررسی آنها و تعیین مجری طرح هستیم.

وی تصریح کرد: طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب گوارای ای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

ملکی گفت: با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین  کمبود آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار قزوین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان طرح انتقال آب سد طالقان سد طالقان به استان استاندار قزوین میلیارد تومان شهرستان آبیک استان قزوین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»